joi, 29 ianuarie 2015

Gratin de varză de Bruxelles


Intotdeauna m-au fascinat aceste mici vărzuțe, mulți muguri pe un cotor inalt, care, in anii tinereții mele,  erau greu de găsit. Imi aduc aminte că am văzut atunci o ilustrație într-o ediție veche a cărții de bucate a Sandei Marin...Nu le-am gustat decât târziu, în țara mea de adopție. Acum se găsesc in Supermarkt și vara și iarna. Eu vă sfătuiesc să cumpărați varza de Bruxelles toamna tărziu, dacă se poate, de la un producător..Astfel veți avea surpriza unei arome deosebite! 
Arjana a gătit cu acești muguri un gratin de care a fost foarte încântată ! Sa vedem rezultatul : 

Ingrediente:
500 grame varza de  Bruxelles
100 mililitri lapte
lingură ulei de măsline
½ lingură de unt
1 ceapă mică
2 lingurițe făină
100 grame de cașcaval sau brânză de burduf
sare, piper
cimbru

Se încinge cuptorul. Se curăță varza la cotor și se taie în două. Se stropește cu ulei de măslinesare, piper și se pune  în tavă, la cuptor cîteva minute. După 3 – 4 minute se amestecă,  se coacă uniform.
Între timp se pregătește sosul , un fel de sos bechamel. Se călește  ceapa în unt.se adaugă făina și laptelesare, piper și puțin cimbru. Se fierbe câteva minute, până se leagă sosul. Se ia de pe foc și  se rade jumătate din cantitatea de brânzăSe acoperă varza cu sos, se mai presară cimbru și se rade restul de brânză. Se coace cam 15 minute la cuptor.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu