marți, 30 iunie 2015

Aperitiv italian cu roșii ( antipasti )



Toți cei care au facut un concediu in Italia, sau au trait în Italia o vreme,  se gandesc cu placere la platoul cu antipasti care este etalat la cină, in orice restaurant mai mult sau mai puțin pretențios. La diferitele legume la gratar, la mirosul de usturoi, de ulei de masline și de aceto balsamico de calitate, asta chiar înainte de a simți savoarea pe limbă !   Intr-un astfel de concediu, am facut o mică croazieră pe lacul Garda. Și când ne-am apropiat de mal, pe langă fațadele colorate cu care mi-am clătit ochii,  mi-a gâdilat nasul mirosul apetisant, amestec de ulei si mirodenii care venea de la pizeriile si tratoriile din port.  Da! Dacă s-ar putea, ideal ar fi să iei dejunul în Austria, să prânzesti în Franța și să cinezi în Italia !
De aceea, azi, ca un avant-concediu, vă ofer o rețetă tipică de antipasti: roșii umplute cu ierburi, pesmet și parmezan.
Rețeta provine de la prietena mea Mihaela si de la restaurantul hotelului ei în Valvedre de Cesenatico, pe malul Adriaticii.



Pentru patru porții :
Două roșii mari
Doi căței de usturoi
6 linguri de ulei de măsline
4 linguri de parmezan
O legătură de pătrunjel verde
O linguriță de busuioc tăiat mărunt
4 linguri de pesmet ( facultativ)

Tăiem roșille, le scobim, le scurgem bine. Curățam și mărunțim usturoiul. Îl amestecăm cu pătrunjelul taiat, busuioc si ulei de măsline. Putem adăuga, dacă vrem ca aperituvul nostru să fie mai consistent și cele 4 linguri de pesmet. Umplem roșiile , presărăm parmesan și le coacem la 200 de grade, în cuptor , timp de 30 de minute. Le puem servi și calde și reci, cu pâine albă proaspătă.


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu