duminică, 22 mai 2016

Tartă cu sparanghel, spanac și somon afumat




                                     
  

O tartă e ceva grozav când astepți musafiri. Nu degeaba francezii sunt mari admiratori, și oriunde te duci în orice colț de țară vei gasi o "boulangerie" care să îți ofere tarte dulci sau sărate. O tartă, conform definitiei , are la bază un aluat fraged, care nu e nici sarat nici dulce, deci complet neutru ca gust. Și poate apoi fi folosit pentru tarte dulci ca tarte aux pommes, sau sărate ca tarte aux fromage . 
În cazul nostru, aluatul e pe bază de brânză, iar combinatia dintre sparanghel și somon afumat dă o notă de rafinament...Am însotit tarta de un vin rose de Corsica. Nici el nu ne-a dezamăgit !
Am a hizitionat o forma de tarta cu fundul detașabil . E grozav ! 

Pentru o formă de tartă de 26 de cm 
Aluatul :  
200 g de brânză de vacă gen Quark 
100 g de unt
220 de g de faină 

Pentru umplutură: 
200 g de sparanghel verde
300 g de sparanghel alb
500 g de spanac proaspăt 
Un cățel de usturoi
Sare
Zahăr
Piper 
10 g de unt 
200 g de somon afumat in felie mai groasă 
200 g de smântână 
3 ouă 
2 linguri de creme fraiche 

Deși intenționam să am tarta pentru cină , am început cu aluatul de dimineață . Am amestecat brânza, făina și untul intr-un aluat omogen pe care l-am băgat în frigider acoperit de folie penteu câteva ore. 
Am curățat sparanghelul alb destul de generos. Am tăiat capetele celui verde. Am pus la fiert o oală cu apă cu sare si zahăr în care apoi am lăsat sparanghelul alb să dea câteva clocote. L-am prefiert să zicem, pentru că el necesită ceva mai mult timp decât cel verde pentru a fi pătruns. 
Am călit intr-o cratiță spanacul in unt adăugând și usturoiul tocat plus sare și piper. 
Am curățat somonul de piele. 
Am întins aluatul luat din firgider rotund cât să depășească marginile formei, l-am băgat în cuptor pentru 5 minute . Am decorat tarta cu ingredientele descrise, alternând spaganghelul alb cu cel verde crud, spanac și bucățele de somon. 
Am bătut 3 oua intregi cu 200 ml de smântână dulce si două linguri bune de creme fraiche ( adica o smântână acrisoară groasă) si am băgat la cuptor pentru 20-25 de minute la 180 de grade. 
E gata când amestecul de smântână s-a închegat și avem o crustă aurie. 
Nu uscați tarta prea tare ! 
Cu vinul rose, un deliciu ! 





Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu