joi, 19 ianuarie 2017

Mâncare de morcovi după Sanda Marin



                                      
Nu vă sfiiți, dragii mei, ca din când în când să apelați la clasici în ale gătitului. Rar veți fi dezamăgiți.
De data aceasta e vorba despre o rețetă de mâncare de morcovi fără smântână, foarte gustoasă după părerea mea. Poate fi însoțită de frigănele, chiftele, friptură, mai ales de pui sau de miel. Eu am mâncat-o, într-o seară de iarnă, cu cartofi prăjiți în cuptor. 
Noutatea față de altă rețetă postată anterior: 
Nu am pus usturoi 
Am adăugat un gălbenuș 
Am fiert un pic morcovii în prealabil. 
Voi stiți, nu postez decât ce imi place, și ce imi este recomandat de prietenii mei. Dacă doriți, puteți și voi să imi trimiteți rețete. Le voi posta cu drag după o sumară verificare. 
O mâncărică bună ! 
Iată: 

1 kg de morcovi 
2-3 cepe 
O lingură de unt 
O lingură de ierburi după plac 
Sare 
O lunguriță , două de zahăr 
Un gălbenus de ou
O lingură de făină 
Pentru cartofi : 
Un kg de cartofi 
2 linguri de ulei de măsline 
Sare
Rozmarin mărunțit 

Curățăm morcovii și îi tăiem felii de 0,5 cm grosime sau asa ceva , aproximativ, nu trebuie să aveți șubler ! 
De asemenea curățăm ceapa și o tăiem în felii . Plasăm feliile de morcovi în apă rece și îi fierbem 10 minute. Călim apoi ceapa și morcovii într-o lingură de unt, vreo 15-20 de minute . Presărăm zahăr, sare, si o lingură de făină, amestecăm un pic, adăugam 2 pahare de apă sau de supă de carne ( sau de zarzavat ) . Lăsăm sa fiarbă încet 30 de minute. La sfârșit amestecăm un gălbenuș cu un pic din sosul de la morcovi, turmăn la loc și presăram cu pătrunjel verde sau cimbru tocat. In ceea ce privește cartofii, am ales unii mai micuți, i-am fiert pe jumătate în prealabil, i-am tăiat în două sau patru, i-am pus în tava de copt, am încălzit cuptorul la 200 de grade, aer cald, am presărat sare grobă, rozmarin uscat și măcinat și i-am stropit cu ulei de măsline, vreo două linguri. I-am lăsat pănă s-au rumenit. 
Un deliciu ! 


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu