joi, 23 martie 2017

Papricaș de pui la slowcooker ( crockpot)

                                   

Bună dimineața, dragi prieteni !
Azi doresc să vorbim de un fel clasic, unul uibit de multă lume, care aproape nu lipseste din meniul fiecărei familii, mai ales în Ardeal și în Banat. 
Când șvabii aveau musafiri, de chirvai de exemplu, tăiau 2-3 pui și trânteau un papricaș de pomină, cu găluște de făină, povestește tatăl meu..
Si copiilor mei le place papricașul, chiar dacă eu nu mă duc în ogradă să tai un pui, doi... cum  făcea bunicul meu. 
Dar din pulpe din pui de calitate, crescuți liberi și hrăniți natural, iese ceva foarte bun ! 
Papricaș pentru că are paprică , adica boia ! 
De data asta am încercat să imbin cunoștințele mele vechi in domeniu cu oala nouă , slowcooker, stiți care gătește încetișor, într-un recipient gros de ceramică înconjurat de o manta care îl incălzește fie la 100 fie la 90 de grade. 
Iată cum am făcut : 
Am avut 1 kg de pulpe de pui
Două cepe 
O lingură de faină 
200 ml de smântână de frișcă 
O lingură de smântână groasă 
Un ardei capia tăiat subțire 
O lingurița de boia de ardei 
2-3 linguri de ulei 
Sare 
Piper 
Pătrunjel verde tocat 

Intr-o cratiță obișnuită am încălzit uleiul, am călit un pic ceapa curățată și taiata mărunt în prealabil. 
Am pus si pulpele și le-am rumenit un pic. 
Apoi am plasat totul în crookpot impreună cu un pahar de apă și ardeiul tăiat felii subtiri.
Am fixat temperatura la 100 de grade pentru două ore și jumătate. 
In acest  timp pulpele au fiert încetișor, mai mult în zeama lor...
După timpul de fierbere, am scos pulpele pe o tavă, iar sosul l-am plasat în cratița inițială, am mărunțit și omogenzat conținutul cu un blender, am amestecat făina cu smântâna lichidă si am turnat peste sosul  de carne și ceapă. După două clocote am adaugat boiaua, sare, un pic de piper . Am mai lăsat la temperatură joasă 2-3 minute. Este esențial să adaugați boiaua la sfârșit și temperatura să nu fie prea ridicată , altfel se amărește mâncarea. 
Am maai pus două linguri de smântână groasă , acrișoară. 
Am turnat sosul peste pulpele ținute la cald. Am presărat  pătrunjel verde tocat. Am servit cu găluște de făină și cu salată verde. 
Ce bunătate ! Poate vi se pare un pic complicat. Nu e ! Vă dedicați doar gătitului cu pasiune și chef ! Nu gătiți între două trenuri, să zicem așa. Iar în timp e mâncarea borborosește încetișor în slowcooker puteti să urmăriți serialul preferat ! 
Pulpele făcute la crockpot au fost moi, zemoase și cu un gust foarte bun, căci s-au gătit la această temperatură joasă care păstrează valoarea atât gustativă cât și nutritivă a alimentelor ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu