duminică, 17 septembrie 2017

Ciorbă de cartofi cu carne de porc


                                        
Nu știu voi cum  sunteți, mie imi plac cartofii. Toți cartofii și în orice fel. Azi am ales o rețetă neaoșă, un fel des intâlnit pe mesele românilor, o ciorbă ce cartofi. 
De obicei se face cu afumătură, șuncă sau cârnați,  sau măcar un pic de slăninuță. Si se pretează toamna și iarna, păi da, veți zice, după recolta de cartofi...dintre ierburi, cel mai bine se i se potrivește tarhonul. Dar și mărarul sau leușteanul...
Eu am ales a face o ciorbă cu carne de porc, cam 300 g de ceafă de porc, (tot așa de bine merge  și o bucată de pulpă.) Si am ales ca verdeață a da aromă leușteanul. 
Am servit-o cu smântână și pâine integrală . 
Pentru patru persoane : 
500 g de cartofi 
300 g de carne de porc 
Un morcov
O bucățică de țelină 
O ceapă 
Un ardei 
O roșie 
O lingură de leuștean tocat 
Sare 
Smântână după gust 
Două linguri de oțet de vin 
Am spălat carnea, am tăiat-o bucățele de 1 cm si am pus-o la fiert in 1,5 l de apă. Am curățat zarzavatul. Am cojit cartofii i-am tăiat bucățele. Am spumat zeama de carne, am adăugat ceapa, morcovul și bucata de țelină. Când zarzavaturile s-au fiert pe jumătate am adăugat cartofii, apoi ardeul tăiat mărunt și roșia. Am lăsat cam jumătate oră , am verificat să fie fiarta carnea precum și cartofii . Am scos zarzavaturile, am acrit ciorba cu oțet și am presărat leușteanul tocat. Am acoperit cu un capac și am lăsat să se intrepăturndă aromele. 
Am servit supa fierbinte, cu smântână ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu