duminică, 21 ianuarie 2018

Cina de vineri ( cod cu cartofi la cuptor )



Mioara  și Nuțu trăiesc o parte din an la malul mării, pe Coasta de Azur, intr-o mică dar extrem de confortabilă locuință, intr-o reședință de vacanță. Petrec acolo căteva luni, in general din septembrie până în iunie. Am fost și eu acolo, e un loc frumos. V-am și povestit despre una din vizite și am prezentat atunci retete pe care le-am gătit impreună. Folosind, desigur, produse locale, iar dintre acestea peștele și vinul trag greu la cântar!

De data aceasta, imi scrie Mioara despre hotărârea lor de a mânca de două ori pe saptămână pește, miercuri și vineri. De aici și numele  rețetei noastre: Cina de vineri!
Iată ce imi scrie  Mioara prezentând rețeta: 
Meniul nostru preferat: file de cod și cartofi la cuptor

400g de file cod
50g unt
2 linguri de pesmet
1 cățel de usturoi zdrobit
frumos de pătrunjel tocată
zeama de lămâie
sare, piper
1/2 kg de cartofi mici

Cartofii, foarte bine spălați, se fierb in coaja timp de 10 min, după care se scurg, se lasă să se răcească un pic și se amestecă, fara sa se scoată coaja, cu ulei de măsline și sare
În timp ce cartofii fierb, se face un amestec din untul topit, pesmet, pătrunjelului tocat, zeamă de lămâie, usturoi zdrobit, sare și piper. Acest amestec se pune peste fileul de pește (cod).

Se preîncălzește cuptorul la 210°C.

Peștele și cartofii astfel pregătiți se pun într-o tavă acoperita cu hârtie de copt. Se lasă în cuptor timp de 20 min.

Totul merge, de fapt, mult mai repede decât pare, maxim 45 min. Aceasta e cina noastră preferată de vineri seara! Cu un pahar de vin alb sau roșu sau rosé ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu