marți, 24 aprilie 2018

Sărmăluțe în foi de gulii

                                                    
  
Salutăm primăvara cu această clasică mâncare a bucatăriei românești ! 
O vizită la magazinul din colț mi-a deschis apetitul pentru aceste delicioase , clasice, sărmăluțe . Bunica mea si mama le găteau des, și eu le mai fac din când în cănd...iar săptămâna trecută când la raionul de zarzavaturi am dat peste frunzele de gulii, le-am înhățat, am mai luat ce trebuia si m-am pus pe treabă . 
De obicei sosul acestor sărmaluțe este unul alb cu mărar. Eu am folosit de data asta leurdă, pe care am marunțit-o, dar am adăugat și frunze de patrunjel și marar, si un pic de pulpă de rosii. 
Vă invit sa incercați . Iese bine ! 
20-25 de frunze de gulii
500 g de carne macinată de porc și vită 
Un ou 
150 g de orez 
150 -200  ml de apă 
Sare
Piper
O linguriță de făină 
100 ml de lapte 
100 ml de smântână 
O legatură de leurdă 
Câte o linguriță  de pătrunjel și marar tocat 
O roșie ( facultativ) 

Am pregatit frunzele, le-am tăiat cozile și nervurile groase si le-am opărât cu apă clocotita .
Am amestecat într-un bol carnea cu orezul, oul, sarea și piperul și cam 50-75 de ml de apă . Eu adaug mereu un pic de apă la sarmale să nu iasă așa bătute. Am rulat sarmalele, le-am plasat într-o cratiță mai mult lată decât adâncă, am acoperit cu restul de apa incălzită si le-am lăsat să fiarbă incetișor cam 3/4 de oră. Am pregătit sosul amestecănd fără cocoloașe faina cu lapte si smântână. Am turnat peste sărmaluțe inpreună cu leurda mărunțită, mărar și pătrunjel tocat si roșia taiată bucățele.  Am mai lasat să fiarba 15-20 de minute .  
Eu nu le-am dat la cuptor , dar voi puteti să o faceți in această ultimă fază . 
Au ieșit bunicele și eu mi-am făcut pofta ce-am poftit-o ! 


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu