luni, 9 iulie 2018

Prajitură cu caise



                                       

Am fost invitată să petrec câteva ore cu tânăra mea prietenă și familia ei și această invitație mi-a dat impulsul să pregătesc o prăjitură pe care să o duc cadou. M-am hotărât pentru o prăjitură de sezon, cu caise. Am fost mulțumită de rezultat așa că vă prezint și vouă rețeta.
O prăjitură ușor de făcut, cu fructe dulci acrișoare, un aluat cu aromă de vanilie și lămâie ! 
Iată : 
Pentru o tavă mijlocie de cuptor avem nevoie de : 
6 ouă 
150 g de unt 
200 g de zahăr praf  
Zeama de la 1/2 de lămâie 
2 pachete de zahăr vanillat sau o linguriță de esență de vanilie 
O lingurițâ de coajă de lămâie rasă 
200 g de făină 
1/2 de pachețel de praf de copt
10-12 caise coapte 
Zahăr praf pentru decor 

Frecăm spumă cu ajutorul robotului untul cu zahărul praf. Avem grijă să folosim un vas înalt sa nu zboare jumătate afară. Adăugăm gălbenușele unul câte unul mestecând mereu. În paralel batem spumă cele șase albușe . La crema de zahăr, unt și ouă adăugăm aromele ( vanilie și lâmâie ) apoi făina cu praful de copt. 
La sfârsit încorporăm spuma si aluatul acesta îl impărțim într-o tavă unsă si infăinată . Spălăm si uscăm caisele, scoatem sâmburii, tăiem în sferturi si plasăm relativ regulat  bucătile la suprafața aluatului. 
Coacem la 175 de grade timp de 35-40 de minute . Presărăm cu zahăr praf. 
Delicios ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu