marți, 28 mai 2013

Piept de pui cu legume şi găluşte de leurdă




Cred că şi voi iubiţi găluştele de făină, garnitură la tocănița de carne, aşa cum le iubesc şi eu. Chiar dacă, în ultimul timp, pastele de tot felul, macaroane, spaghetti, fussili şi altele, le-au cam luat locul. Din lipsă de timp… Nu demult v-am propus reţeta clasică a găluştelor cu brânză de burduf şi slăninuţă prăjită. Vă amintiţi?
http://gusulita.blogspot.de/2013/02/galuste-cu-branza-sarata.html
Ei, de data asta am căutat o reţeta pentru leurdă, frunzele acelea lunguieţe, cu miros pregnant de usturoi, din care putem realiza o supă sau o ciorbă în stare să ne scoată din amorţeala unei primăveri ce nu mai vine cu adevărat, cel puţin aici, la poalele Alpilor. Şi ce să vezi? În Tirol, unde găluştele sunt la mare preţ, se obişnuieşte, primăvara, a le îmbunătăţi cu un mănunchi de leurdă, a le scălda apoi în unt şi a le servi, fie ca atare, fie drept garnitură. Vă propun piept de pui, legume şi găluşte cu leurdă. Hmmm!....
Iată despre ce este vorba:




Ingrediente pentru patru porţii:

Piept de pui 800 g
o linguriţă rozmarin uscat
5 linguri ulei de măsline
4 cepe noi
2 ardei
2 roşii
2 bucăţi de zuchinni
O bucată de praz
O linguriţă de Herbes de Provence uscate
100 g măsline
Sare
Piper
2-3 căţei de usturoi
150 ml apă
200 g leurdă
200 g brânză de vaci
2 ouă
100 g făină
2 linguri de parmezan

De când am făcut cunoştinţă cu reţeta lui Heston Blumenthal, apelez mereu la acest mod de a pregăti carnea de pui. Am pus, de cu seară, pieptul de pui în saramură (60 g de sare la 1 litru de apă), a doua zi l-am scos, l-am şters, l-am tăiat bucăţi potrivite, nu prea subţiri, l-am frecat cu o combinaţie de ulei de măsline şi rozmarin şi l-am prăjit într-o tigaie antiadezivă, chiar înainte de a-l servi.
Separat, am curăţat legumele, le-am tăiat felii, am curăţat şi tăiat felii ceapa şi prazul şi am călit, pe rând, în cinci linguri de ulei de măsline, începând cu ceapa, prazul şi usturoiul, adăugând apoi ardeii, zuchinnii, măslinele şi, la sfârşit, roşiile, tăiate şi ele felii. Am lăsat legumele să fiarbă încetişor şi am adăugat  puţină apă, dacă a fost nevoie. În caz că aveţi cimbru, oregano, pătrunjel şi mărar, tocaţi mărunt frunzele şi adăugaţi o lingură de verdeţuri proaspete înainte de servire. Eu am apelat, spre a întregi gustul, la Herbes de Provence.

Pentru găluşte, am amestecat făina cu 150 ml de apă, două ouă, sare,  piper,   brânză proaspătă şi o mână bună de frunze de leurdă, mărunţite. La sfârşit, am mai adăugat în compoziţie două linguri de parmezan ras, pe care îl puteţi înlocui cu un alt tip de caşcaval. Am pergătit o oală cu apă sărată şi clocotită, am rupt, cu lingura umezită, găluşte din compoziţia de brânză, am dat focul foarte mic şi le-am adăugat, pe rând, lăsând-le să se pătrundă, fără să fiarbă, până când s-au ridicat la suprafaţă. Dacă fierb prea tare, se vor sfărâma.  Le-am scos cu o lingură tip strecurătoare şi le-am stropit cu unt topit.
Puteţi, de altfel, să le comsumaţi ca atare, sunt foarte gustoase!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu