marți, 28 mai 2013

Muffins cu fructe de primăvară


Vine vremea căpşunilor. Ne vom putea delecta cu aceste fructe răcoroase, care, aş zice, sunt cel mai gustoase  în forma lor neprelucrată,  mâncate chiar în timpul culesului...Ce plăcere să le descoperi, lucioase şi rumene, în umbra frunzelor! Pe de altă parte, nu cred că e ceva de comentat la un gem de capşuni pe o felie de pâine proaspătă cu unt...
Mama mea făcea des o ruladă cu cremă de unt, în care fructele erau aproape întregi, când tăiai o felie mustea încă sucul proaspăt. O oferea invitaţilor,  de ziua ei, la începutul lui iunie. Azi au cam ieșit din modă cremele cu unt, mă voi gândi la o variantă cu brânză sau frișcă...dar aceea nu va mai fi rulada mamei mele...
Pentru mine, la acest sfârşit de săptămână,  căpşunile au fost o soluţie de moment. Trecem pe la tine, mi-a declarat Lizuca, la o cafea, sâmbătă.Venim la tine, la o cafea, a spus Andrei, duminică. Nimic mai potrivit decât nişte muffins, nu credeţi?
Am dat o raita prin pagina mea preferată, chefkoch.de, şi am găsit douămrețete rapide şi simple, pe care le-am îmbunătăţit un pic şi  care m-au scos din încurcătură.
Iată-le :


Muffins cu căpşuni şi ciocolată




Pentru 12 bucăţi, avem nevoie de:


50 de g fulgi de ovăz
100 g zahăr
150 g unt
200 g făină
250 g căpșuni
3 ouă
O lingură fulgi de ciocolată
1/2 de pachețel praf de copt

Curățam fructele şi le tăiem mărunt. Conform modului clasic de preparare la muffins, amestecăm, într-un bol, componentele uscate, respectiv făina, fulgiide ovăz şi praful de copt, fulgii de ciocolată sau ciocolată rasă, şi, în alt bol,pe cele umede. Frecăm untul cu zahăr până la o consistență spumoasă, adăugăm gălbenușurile, apoi albuşurile bătute spumă, încorporăm amestecul de făină şi adăugăm, în final, căpșunile, având grijă să nu se zdrobească prea tare.
Ungem formele de muffin cu ulei sau unt, punem în fiecare adâncitură câte o lingură de compoziție, ca să aibă loc să crească, şi coacem cam 25-30 de minute, la 175 de grade.

Muffins cu căpșuni şi rubarbă

Se spune că rubarba și căpșunile sunt, în prăjituri cu fructe, combinația ideală.
Eu nu am prea fost fan de rubarbă, dar m-a cucerit gustul ei acrișor și posibilitatea de a realiza deserturi ușoare, atunci când fructele nu s-au copt încă. Deci, dragii mei, bune câteva tufe de rubarbă în grădina omului...


Pentru 16 bucăţi:

250 g căpşuni
200 g tulpini de rubarbă curăţată şi tăiată bucăţele
100 g marţipan
125 g unt
Un praf de sare
100 g iaurt
150 g zahăr
150 g făină
80 g gris
O linguriţă rasă praf de copt
3 ouă

Radem marţipanul sau îl mărunţim cum ştim, îl frecăm cu zahăr, unt,  iaurt,cu cele 3 ouă, adăugăm un praf de sare. Separat, amestecăm grisul cu făina şi cu praful de copt. Unim cele două componente, adăugăm fructele cu grijă, pregătim formele de muffins, le ungem, le presărăm cu făină. Ar trebui să vă iasă două tăvi. Mie mi-au ieşit 16 bucăţi. Coacem, făcând, la sfârşit, testul cu scobitoarea, cam 35 de minute.

Ambele rețete au avut succes. Nu a mai rămas nici o firimitură.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu