joi, 18 octombrie 2012

Murături asortate la butoi


Vedeţi ce minunăţii de legume?
Din toate acestea, cu ajutorul Mioarei, vor ieşi nişte murături asortate perfecte.



Iată ce am pregătit, zice Mioara:

Gogonele
Rădăcină de ţelină, tăiată felii subţiri
Conopidă, desfăcută în buchete
Morcovi
Varză
Aşadar, continuă ea, le aşez, straturi-straturi, într-un butoiaş de plastic.
Voi puteţi, fireşte, adăuga lubeniţă necoaptă, mere, ceapă, sfeclă roşie, varză albă, şi lista poate continua.
Proporţia dintre diferitele legume diferă, în funcţie de preferinţe. Nouă ne place foarte mult conopida, care se colorează în roz şi se păstrează crocantă.
Am mai pregătit:
Piper negru boabe
Frunze de ţelină
Seminţe de muştar
Usturoi
Rădăcină de hrean - hreanul nu pote lipsi, deoarece, datorită lui, rămân murăturile tari.
Am folosit aceeaşi cantitate de sare (2 linguri sare de mare, sau sare grobă, neiodată, la un litru de apă), ca şi la castraveţii muraţi.
Am preparat lichidul, l-am încălzit până la fierbere şi l-am turnat, fierbinte, peste legume…Puteţi, desigur, folosi şi borcane de sticlă, de 2 sau 5 l.
La sfârşit, am picurat o cantitate mică de oţet de mere, cam 100 ml la 5 l de amestec.
Vă doresc succes !

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu