vineri, 10 octombrie 2014

Brânză de capră învelită în șuncă, cu salată și smochine





Iată un aperitiv foarte reușit, dragii mei!

Gustul iute și aromat al brânzei de capră merge foarte  bine cu cel de afumătură al șuncii și cu cel dulceag al smochinelor. Pe un pat de salată de toamnă, numită, total greșit, de unii, valeriană, cu un sos de muștar cu miere.


Pentru patru porții:
Patru felii de brânză de capră
Patru felii subțiri de șuncă  Serrano
100 g frunze de salată de toamnă
2 smochine tăiate felii
O lingură ulei de măsline
Zeama de la o jumătate de lămâie
Sare, piper
2 linguri de muștar dulce grob
O linguriță de miere

Am spălat și uscat bine salata în centrifuga de salată (iată o investiție demnă de a fi făcută).
Am curățat și tăiat în sferturi smochinele.
Am realizat sosul, amestecând muștarul, zeama de lămâie, uleiul, mierea, sarea și piperul.
Am învelit brânza în șuncă și am prăjit-o, pe ambele părți, într-o tigaie antiadezivă, fără grăsime.
Am împărțit salata pe farfurie, am stropit din belșug cu sos, am adăugat feliile de smochine şi, în centru, am plasat brânza de capră cu suncă. Am servit imediat, cu un pahar de  vermut Martini şi o felie de lămâie.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu