joi, 5 ianuarie 2012

Lapte de pasăre



Iată acest dulce, de care aproape am uitat, şi care era  nelipsit la mesele de duminică. Nu cred să existe copil care să nu-şi fi întrebat mama sau bunica: “Dar chiar ai muls o pasăre ?”
Îmi plăcea aşa de mult, încât nu mai aşteptam să se răcească... şi-mi frigeam limba mâncându-l.
Acum, între Crăciun şi Revelion, am savurat aroma de vanilie şi gustul fin împreună cu Mioara şi familia ei, şi a fost de parcă ne-am fi întâlnit cu prieteni vechi. Şi nu veţi crede, dar Dănuţ chiar a întrebat: "Doar n-ai muls o pasăre...".

Pentru 6 porţii:

    6 ouă
    8 linguri de zahăr
    o lingură de amindon
    un baton de vanilie
    1 litru de lapte
    un pic de rom
    fulgi de migdale şi de ciocolată pentru decor
   

Am separat albuşurile de gălbenuşuri şi le-am bătut spuma, adăugând, la sfârşit, 2 linguri de zahăr. Am pus laptele, în care scufundasem miezul unui baton de vanilie, la încălzit, la foc mic, şi am fiert, apoi, în el, pe rând, câteva minute, găluşte de albuş, formate cu lingura. Le-am scos, cu o strecurătoare, în vasul de sticlă, pregătit pentru "produsul final".

Am amestecat gălbenuşurile cu zahăr, până la o consistenţă spumoasă şi până şi-au dublat volumul, am adăugat o lingură de amidon şi am turnat compoziţia în laptele cu vanilie, unde, iniţial, am fiert galuştele de albuş. Am amestecat pe foc foarte mic, până când crema s-a îngroşat ca o smântână, apoi am turnat-o, atent, în vasul cu găluşte de albuş şi am aromatizat cu puţin rom. Am lăsat totul la rece.

Înainte de a servi, am presărat ciocolată rasă şi fulgi de migdale, aceştia din urmă prăjiţi uşor în tigaie, fără ulei.

6 comentarii :

  1. Dana n-am mancat de ani buni dulcegaria asta! Si asa cum zici, era dulce copilariei.. Hmm ce vremuri! Musai trebuie sa ma rasfat cat mai curand cu asa ceva! Te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Multzumesc pentru vizionare, draga Antonina. Schimb lapte de pasare pe salata de icre ! Facem targul ?
    Pupaturi din München !

    RăspundețiȘtergere
  3. cat de bun poate sa fie! anul asta, de revelion, am facut si eu lapte de pasare. nu mai facusem de ani buni.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu am facut reteta tot in jurul sarbatorilor. A fost o surpriza placuta pentru toata lumea. Iti multzumesc pentru vizionare, Monica si te mai astept cu drag !

      Ștergere
  4. Aaah, n-am mai mancat lapte de pasare de o suta de ani! De fapt nici nu imi amintesc sa il fi facut eu vreodata, insa mama ne facea destul de des si tin minte ca il devoram intr-o clipita!
    Multumesc pentru ca mi-ai readus in minte amintiri frumoase cu reteta aceasta, o pun pe "to do" list :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astept varianta ta dupa reteta mamei tale! Salutari si imbratisari dragi din München.

      Ștergere