marți, 8 octombrie 2024

Mancare de dovleac








Nu stiu daca am mai spus-o, dar una din legumele pe care nu le gasesc in Germania este dovleacul. Dovleacul alb, cel de mancare, cel mai comun, nu cel de prajitura. Dovleacul din care la noi acasa se pregatea o mancare de dovleac, cu lapte sau smantana, cu usera marar mult si care era servita de cele mai multe ori cu crochete de cartofi sau cu oua ochiuri .

Ei bine atata m-am tot vaitat pana cand niste prieteni buni si vechi mi-au facut bucuria cu totul neasteptata de a-mi aduce din Ungaria un astfel de dovleac. l-au carat saracii pe tren, trecand prin aventuri pe care nu le prevazusera caci pe motiv de inundatii puternice in Austria au schimbat trenul de doua ori si asta carand cu eroism dovleacul meu ...



Asa ca, dupa ce lucrurile s-au linistit, mi-au plecat oaspetii, am ramas singura am purces a face aceasta reteta a copilariei mele. 

Pentru patru portii : 

un dovelac maricel

o ceapa 

un ardei

2-3 rosii mici 

o legatura de marar 

o lingura de faina

2 linguri de ulei 

100 ml de lapte 

100 ml de zeama de legume sau apa

sare 

o lingura buna de smantana 


Mod de preparare: 

Am spalat si curatat dovleacul de coaja. l-am taiat pe lungime si am scos miezul cu samburii . Am avut grija sa pastrez cativa samburi in speranta ca ii voi putea planta si ca anul viitor voi avea proprii mei dovleci albi, ni zuchinni si nu altceva ... dar voi avea grija sa va tin la curent.

Pulpa am ras-o pe razatoarea cea mare , am sarat masa aceasta si am curatat si maruntit ceapa.



Am calit ceapa in uleiul incins, am presarat faina si am rumenti totul putin dupa care am adaugat dovleacul ras pe care l-am stors bine de zeama.

Am amestecat totul ls foc mic, am adaugat cam un pahar, un pahar jumatate de apa , si tot atata lapte. 

Am mai adaugat o felie de ardei verde si rosiile taiate in doua,  si am lasat totul sa fiarba, amestecand din cand in cand sa nu se prinda. E un mic pericol in sensul asta din cauza laptelui . Cand fiertura s-a ingrisat si legumele s-au inmuiat am presarat mararul tocat fin si am dres cu sare. 

o lingura de smantana groasa face mancarea si mai buna, dar nu este absolut necesar. 

Precum nu cred ca mai este nevoie de alte arome , 


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu