miercuri, 9 octombrie 2024

Tiramisu cu lamaie si limoncello dupa Gennaro





 Am un sentiment ciudat cand intervin intr-o reteta clasica. Tmisu este o reteta clasica. S-a raspandit ca fulgerul, se vinde in toate cafenelele, chiar si in magazilele cele mai bine asortate sub forma de produs semipreparat, 

Dar un tiramisu adevarat este o poveste,,, si pentru ca ideea de a combina piscoturi cu o creama delicioasa dar fara unt, de a face o prajitura fara coacere , a devenit atat de populara, au aparut variantele . Veti gasi in acest blog  si reteta clasica si o reteta de vara, reteta Mioarei, de exemplu, de tiramisu cu capsune. 

Ei, din intamplare am dat si eu de o varianta, ideea m-a cucerit imediat,  asa ca mi-am lasat scrupulele cand am citit combinatia de lamaie si limoncello. am incercat-o , m-a cucerit, sper ca si pe voi : 

Reteta apartine unui cunoscut bucatar sicilian, Gennaro . 

Am incercat-o, mi-a iesit foarte bine, a avut succes, iat-o !

Pentru siropul de lamaie avem nevoie de :

o lamaie bio , coaja si sucul

50 g de zahar 

pentru tiramisu :

patru oua la care separam galbenusul de albus

160 g de zahar

500 g de mascarpone ( e lume care combina marsarpone cu branza dulce cremoasa pentru a reduce grasimea , faceti economie de calorii la alta reteta, nu la asta ! ) 

4 -5 linguri de limoncello 

2-3 lingurite de coaja de lamaie

400 g de piscoturi 

Pentru siropul de lamaie fierbeti zeama si coaja de lamaie ( fara partea alba)  in 100 ml de apa pana se dizolva zaharul. scoateti coaha pe din care taiati felii foarte subtiri pentru decor. continuati sa fierbeti siropul pana mai scade putin. 

Pentru crema de tiramisu amestecati galbenusele cu zaharul pana crema se albeste si isi dubleaza volumul, adaugati limoncello si coaja rasa de lamaie, apoi mascarpone si in final albusele batute spuma, 

Intr-un vas potrivit ungeti un strat subtire de crema, continuati cu un strat de piscoturi pe care le-ati inmuiat scurt in siropul de lamaie racit, din nou crema, iar piscoturi, si in final imbracati totul in crema si presarati feliiele subtiri de coaja de lamaie fierte in sirop. pastrati 2-3 ore la rece inainte de a servi ,

Va asigur, este o reteta fenomenala, viva Gennaro ! 





Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu