miercuri, 9 octombrie 2024

Prajitura turnata cu mere si o crusta crocanta






Eu am in curte doi meri care, cu incapatinare, dau in fiecare an fructe desi eu nu am deloc grija de ei. Nu ma laud cu asta, dar nu am fost niciodata foarte interesata si buna la treburile gradinaresti. Singurul lucru la care sunt buna este sa ma bucur de roadele gradinii , oricare ar fi ele . Imi aduc aminte ce placere imi facea sa culeg si sa mananc pe loc rosiile proaspete si coapte, cu cata placere culegeam mazarea verde sau dovleceii sau pepenii din gradina bunicului meu. Dar atat, din pacate !
Sa ne intoarcem la merii nostri... Din lipsa de ingrijire, probabil, fructele sunt in stare cruda incomestibile. Tari, acre ...si anul asta au fost si foarte multe atacate, au cazut si au mucegait. Mi-am petrecut mult timp strangandu-le, aruncand majoritatea , si alegand acelea care, cel putin la prima vedere, promiteau a fi de folos.
Saracii meri ... mi-am propus ca in primavara viitoare sa ma ocup de ei, sunt si ei batrani si au nevoie de ingrijire. 
Am constatat insa, ca merele acestea, in forma procesata ,sunt foarte bune. Compot, prajitura, suc, tot ce vrei . La recomandarea verisoarei mele Arjana am facut cativa litri de suc, dupa care m-am plictisit, am facut o prajitura clasica cu mere pe care o gasiti pe blog si apoi am purces a cauta o reteta simpla dar nu plictisitoare si am dat de aceasta : o recomand cu toata caldura. 
Este un fel de prajitura turnata dar care la sfarsit capata o crusta crocanta foarte buna , hai sa zicem , devine interesanta... ceva mai mult decat " prajitura bunicii "
Mai vreau sa apun ca reteta se gaseste pe youtube, a luat 27.427 de likes, si e accesibila  pentru vorbitorii de germana . Eu o " distribui" doar , singurul lucru original fiind vorbaria de mai sus.

Pentru o tava de 25/ 30 ceva mai adanca avem nevoie de :

4 oua
180 g de zahar
100 g de unt topit care se poate inlocui cu ulei 
200 ml de lapte 
370 g de faina cernuta
10 g de praf de copt 
2-3 mere
Pentru crusta crocanta :
60 g de zahar
60 g de faina 
45 g de unt rece 

Batem ouale,  curatam si taiem in cubulete merele, pastrand coaja. Amestecam  ingredientele lichide in ordinea in care sunt enumerate, adaugam faina, praful de copt si in final merele , turnam compozitia intr-o tava mai adanca , tapetata cu unt si faina sau cu o foaie de copt, 
din 60 g de zahar, faina si untul rece pregatim un amestec vartos pe care il faramitam peste aluatul relativ moale si punem totul la cuptor , la 180 de grade pentru 40-45 de minute. Crusta trebuie sa fie aurie , iar gradul de coacere il increcam cu scobitoarea. 
Gata ! 


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu