joi, 23 ianuarie 2014

Clătite cu carne













Pentru clătite:
 250 g făină
 500 ml lapte 
50 ml apă gazoasă sau minerală 
un vârf de cuțit de sare
 3 ouă 
Pentru umplutură :
 500 g carne măcinată de porc şi vită 
o ceapă 
o linguriță de boia ungurească
 2 căţei de usturoi 
sare, piper 
o linguriță de cimbru uscat
 o lingură de smântână 
un pic de apă 
50 g unt
 Pentru sos:
 o ceapă mică 
un ardei capia 
o roșie 
o linguriță de boia
 o nucă de unt 
100 ml smântână de frișcă


 Am pregătit mai întâi umplutura. Am curățat și tăiat mărunt  ceapa și usturoiul, le-am călit în unt într-o tigaie mai adancă, am adăugat  carnea tocată și am lăsat să se prăjească nițel. Am pus apoi boia, sare, piper, cimbru, am turnat cam 100 ml de apă și am fiert compoziția până a scăzut lichidul. Când s-a răcit un pic,  am adăugat  o lingură de smântână groasă.
Din făină, ouă , sare și lapte am preparat  aluatul de clătite. La sfârșit, am adăugat un dram de apă  minerală. Uneori le fac doar cu apă minerală , fară lapte. Am lăsat aluatul să se odihnească vreo 15 minute.  Le-am copt într-o tigaie antiadezivă, picurând, din când în când, ulei.  De obicei,  când s-au copt pe o parte, desprind marginea şi pun niţel ulei,  apoi le întorc. 
Am umplut clătitele, le-am clădit într-un vas termorezistent, am pus deasupra câteva bucățele de unt și le-am dat la cuptor pentru 15 minute . 
Pentru sos am călit  în unt ceapa, ardeiul tăiat mărunt, roşia tăiată bucaţele, cu sare , piper şi boia. Când totul s-a înmuiat suficient, am turnat smântâna de frişcă, am dat în clocot, am mărunțit cu blenderul și am trecut apoi sosul prin sită . L-am servit fierbinte  , lângă clătite. 
 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu