luni, 12 mai 2014

Gem combinat de căpșuni şi rubarbă





O nouă primăvară, o nouă vară ! A venit iar vremea conservelor !
 De data aceasta,  nu Arjana este autoarea  delicioasei combinaţii pe care doresc să v-o supun atenţiei, ci Michaela, prietena mea şi a voastră ! 
 Vă plac gemurile combinate ? Noi am combinat căpşunile cu rubarbă, căci 
ele  rezonează perfect, atât în prăjituri, în compoturi, cât şi în gemuri şi dulceţuri. Asta pentru că, la aroma rafinată şi binecunoscută a capşunilor, se adaugă nota acrişoară dată de rubarbă. 
 Cunoaşteţi rubarba,nu?
Plantă ierbacee perenă, care îşi are originea în Himalaya şi a ajuns în Europa relativ târziu, pe la mijlocul secolului al XVIII-lea, prin Persia şi Rusia. Ceea ce folosim sunt tulpinile
fragede. Planta se cultivă uşor, este rezistentă şi creşte până la o înălţime de 2 m.
Nemţii, olandezii şi englezii o iubesc şi o cultivă pe suprafeţe destul de mari. Ei trăiesc în ţări în care, din pricina ploilor frecvente şi a climei mai puţin blânde decât la noi, vişinele, cireşele şi caisele nu au prea multe şanse de a se coace, spun eu, cu o uşoara maliţiozitate...La noi, rubarba este mai cunoscută în Ardeal, prin intermediul saşilor.
Dar să fim deschişi la nou, dragii mei ! 
 Rubarba este  bogată în potasiu, acizi citrici şi vitamine. Persoanele cu o înclinaţie spre pietre la rinichi trebuie să fie precaute în consumarea ei, căci are şi un conţinut ridicat de acid oxalic.

 Pentru gemul de azi am folosit : 
 1 kg de tulpini de rubarbă, curăţate şi tăiate
 1 kg de căpşuni 
1 kg de zahăr cu gelifiant din tipul 1:2 
Puteţi însă utiliza şi zahăr obişnuit, dar, în acest caz, prelungiţi timpul de fierbere 
zeama de la o lămâie 
un pachet de zahăr vanilat 

 Am pregătit borcanele spălate şi uscate, pe care eu la introduc în cuptorul încălzit la 100 de grade, 
pentru a le steriliza. 
Am aşezat fructele, curăţate şi spălate, într-un vas suficient de mare şi le-am fiert la foc mic timp de 15-20 de minute, până s-au înnmuiat tulpinile de rubarbă. Ele au lăsat puţină zeamă prin fierbere. Am adăugat zahărul şi am continuat să fierb cam 5 minute, după care am făcut proba de gelifiere pe o farfurie.
 Am scos o linguriţă de gem, l-am lăsat să se răcească şi am testat dacă e suficient de închegat. Am turnat apoi gemul în borcane, le-am lăsat un pic să se zvânte, după care le-am închis ermetic. 
Precum vedeţi, o variantă rapidă, cu acest zahăr special pentru gemuri !
 O recomand cu căldură ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu