sâmbătă, 11 iulie 2015

Clafoutis cu cireșe á la Limoges



Pentru azi, dragii mei, o rețetă simplă de sezon. Clafoutis ! In mod tradițional cu cireșe. E de-a dreptul surprinzător ca această rețetă a fost creeată în bucătăria franțuzească, așa de elaborată. Clafoutis este ceva între clătită și chec, un aluat relativ fluid care se toarnă pur și simplu peste fructe, intr-o formă ceva mai adâncă. Originea rețetei este în regiunea 
Limousin, cea mai mică regiune din Franța,cu capitala la Limoges,  iar numele vine de la un 
regionalism, un verb, clafer, care apare în lexicul din acea regiune cam în secolul al XIX-lea și inseamnă a bate, in sensul de a amesteca. Intre timp există foarte multe variante ale acestei rețete tradiționale, cu diferite fructe, sau chiar cu ciuperci sau alte legume. Eu am ales rețeta clasică, dar am făcut totuși un mic compromis, am scos sâmburii cireșelor. În rețeta veche, ce s-a păstrat peste ani,  cireșele se lasă cu sâmburi pentru ca sucul de cireșe să nu se amestece cu aluatul. Mie mi s-a părut destul de neplăcut să tot scuipi la sâmburi...prăjitura a ieșit intr-adevăr ceva mai zemoasă...


Iată rețeta noastră: 

500 g de cireșe, preferabil negre
100 g de făină
100 g de zahăr pudră și o lingură 

de zahăr tos
30 g de unt
1/4 de litru de lapte
 4 ouă















Spălăm și curățm cieșele si le așezăm intr-o formă rotundă bine unsă cu unt. 
Încălzim cuptorul la 220 de grade.
Batem ouăle cu zahărul pudră, adăugăm făina și turnăm putin câte puțin laptele până obținem o compoziție fluidă și omogenă. Aceasta o turnăm peste cireșe si coacem totul cam 45 de minute în cuptorul preîncălzit. 








Presărăm cu zahăr tos. 
Prăjitura e foarte bună călduță ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu