duminică, 12 iulie 2015

Gem rapid de piersici albe




 


Azi, prima dată,  am apelat la zahărul special pentru gemuri, cu un continut de pectine și acid citric pentru a prepara un gem. Zahăr gelifiant 2+1. Avantajul este timpul scurt de fierbere.
In afară de asta, am găsit niște piersici coapte și foarte aromate din soiul acela cu fructele teșite, care a apărut pe piața de oarecare vreme. Foarte bun acest soi ! Fructe zemoase și sda, precum am spus, foarte  aromate .
Iată cum am procedat:
Am spălat și sterilizat borcanele și capacele introducându-le în cuptor  la 150 de grade pentru 10-15 minute.
Am curățat fructele, le-am mărunțit, am adăugat zahărul în proporția prescrisă, si am omogenizat pasta cu blenderul, ceea ce nu e neapărat necesar, doar că eu am dorit un gem omogen.
Am lăsat amestecul la răcoare pentru 1-2 ore, după care l-am fiert timp de 6-7 minute, măsurate din momentul încare amestecul a dat în clocot. Uneori sunt suficiente și 5 minute, dar eu am vrut să merg la sigur. Am turnat masa fierbinte în borcane pînă sus, am închis și le-am reintrodus în cuptorul încins. Am stins cuporul insă,  și am lăsat borcanele inăuntru până s-au răcit. Cred că astfel vor ține mai mult. A iesit un gem minunat ! Și o mare diferență fața de timpurile în care fiebeam genurile ore în sir, până căpatau consistența dorită!
Nu dau cantități. Important este ca proporția dintre fructele curățate și zahărul gelifiant sa fie 2 la 1 .



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu