joi, 13 iulie 2017

Dovlecei umpluti in sos de rosii


                                              
Sunt sigură că veți aprecia peste măsură acești dovlecei, făcuți la cuptor și serviți cu orez, într-un sos de roșii mediteraneean. 
Arată fantastic ! 
Prientena mea și a voastră, Carmen a creat și realizat rețeta . 
Pentru 8 porții avem nevoie de: 

- 1,5 kg zuchini ( șase bucăți ) 
-2 cutii de conservă de tomate iîn bucăți 
- pastă de tomate
-supa de legume concentrată , pudră 
- amidon

-3 rosii proaspete
-1 kg de carne tocată amestecată vită și porc .
-1ceapă mijlocie
-3 căței  de usturoi
-1 ou
-4 linguri de pesmet
-smantană dulce lichidă
-herbes de Provence
-sare, piper, zahar
-ulei de masline


 Iată cum a procedat Carmen : 
Am spălat dovleceii, i-am tăiat  transversal in 3 bucati ( lungimea potrivita pentru a-i pune “in picioare” in tava mea de lasagne).
Am scos miezul cu  acel instrument pt. scoaterea cotorului de măr . 
Am păstrat  miezul, pe care l-am pus in tava printre bucatile de dovlecel umplut.
Am preparat sosul de rosii din ceapa călită  in ulei de masline,  (jumatate am pus de-oparte  pentru umplutura de carne).
Apoi am adăugat  roșiile din conservă, ceva apă, pudra concentrat de legume, herbes de Provence, ceva pastă de tomate, după gust, puțin  zahar, um cățel  de usturoi tocat, sare, piper,
Am amestecat amidonul cu apă rece, l-am adăugat  la sos și am dat un clocot.
Am mai adăugat un pic de ulei de măsline și de smântână dulce. 

Umplutura pentru dovlecei: 
Am amestecat carnea tocată  cu oul , cu pesmetul, cu sare , piper, herbes de Provence, ceapă , usturoiul și două - trei linguri de smantană.
Am umplut dovleceii, am mai avut și doi  2 ardei, iar din restul de carne, am facut chiftelute.
Am impartit dovleceii în două tavi , am acoperit cu sosul preparat anterior, și am presărat  cuburi de rosii proaspete deasupra. 

                                         
 
Am lasat în cuptor cam  70 de minute la 160°C :
Am servit cu orez fiert. 

 Această mâncare, sățioasă dar nu prea grasă, a avut un mare succes la familia mea. Vă invit deci să o încercati și voi ! Succes ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu