duminică, 20 septembrie 2020

Piept de pui cu ciuperci


                                        

O rețetă simplă si delicioasă . Carne de pui care pentru că e friptă scurt în tigaie rămâne fragedă, ciuperci aromate , ce iți mai poți dori ? 

Pentru două porții : 

  • 250 g de ciuperci
  • O ceapă roșie de preferință 
  • 2 căței de usturoi 
  • Două roșii 
  • 6 linguri de ulei de măsline 
  • Pătrunjel verde taiat mărunt 
  • Câteva frunze de busuioc sau de oregano 
  • Două bucăți de piept de pui 
  • 2 linguri de făină 

Tăiem pieptul pe grosime in două bucăți, îl spălăm, il stergem , il săram și piperăm si le trecem prin făină. Scuturăm surplusul de faină și frigem cele  patru bucați intr-o tigaie in care am incalzit uleiul de măsline. Lăsam bucătile de carne sa primeasca culoare pe ambele părți și sa se pătrundă fară sa se usuce prea tare. Le punem deoparte, le acoperim cu o farfurie sa nu se răcească. 

Curățam ciupercile. Ideal ar fi sa avem hribi, dar pentei că ei nu se găsesc proaspeți decât toamna, eu am folosit ciuperci champignon maro. Le-am sters, nu am curățat coaja, le-am taiat felii subtiri, am curațat și mărunțit ceapa si usturoiul . Am plasat roșiile în apă dierbinte penteu a putea poi sa le cojesc ușor, am îndepărtat și semintele iar pulpa lor am tăiat-o în bucățele nu prea mari. Am mărunțit păteunjelul și busuiocul. Am curățat tigaia de sosul de carne, am mai adăugat două linguri de ulei de măsline si am prăjit incet ceapa și usturoiul până s-au înmuiat si au primit o ușoară culoare gălbuie fară sa se ardă. E important. Ceapa călită e dulce dar cea prajita e amară si nu se poteivește în acest caz. 

Am adăugat ciupercile și roșiile și am lăsat rotul să se călească până ciupercile au devenit lucioase fără a lasa multă apă. Am condimentat , Sare piper după gust. La sfârșit, după ce am luat ciupercile de pe foc adăugăm pătrunjelul și busuiocul mărunțit. 

Dacă vreți puteți fierbe 1-2 cartofi pe care să îi învârtiți în unt. Eu nu am făcut-o. 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu