marți, 8 decembrie 2020

Prăjiturele cu marțipan (Marzipan Pläzchen )





 Ne vom aminti, probabil, de aceste saptămâni din decembrie 2020, în care totul este altfel. Stirile incep la fel,orașele se straduie să se imbrace de Crăciun dar nu ne bucurăm de tradiționalele târguri, stam mult în casă, ne întâlnim cu puțină lume, totul se învârte în jurul virusului, de care unora le e teamă, alții au respect, pentru unii constituie preocuparea zilnică iar alții încearcă să îl ignore, pe unii din păcate i-a luat cu el înadâncimi despre care nu stim nimic . Anul Covidului . Poate și de aceea anul ăsta m-am străduit să imi indulcesc viața și a mea si a acelora pe care îi iubesc cu multe feluri de prăjiturele de Advent. Toate cu grijă depuse în cutii de metal, au luat drumul spre copii mei,spre colegi și prieteni. Pe lângă rețetele pe care le-am realizat în alți ani și pe care le găsiți în blog, mai ales în anii 2011 și 2012, am incercat și retete noi, ca și aceasta, prăjiturele cu marțipan. 

Iată de ce avem nevoie pentru o porție de 30 de bucăți :

250 g de făină

75 g de zahăr praf

100 g de marzipan 

O linguriță de praf de copt 

Un albuș de ou 

Fulgi de migdale pentru decor

Amestecăm zahărul cu oul imtreg zi cu masa de marțipan, adaugăm apoi untul moale și la sfârșit faina și praful de copt. Frământăm un aluat nu prea tare pe care îl lăsăm să se odihnească în frigider o jumătate de oră. În acest timp pregatim o tavă sau două, le tapetăm cu hârtie de copt și încălzim cuptorul la 175 de grade . 

Întindem aluatul pe puțină faină, din cauza marțipanului se poate să fie lipicios , taiem forme rotunde, sau dacă vreți in formă de steluțe sau inimioare, aluatul să nu aiba o grosime mai mare de 5 mm. Ungem fiecare prăjiturică cu un pic de albuș pe care l-am bătut în prealabil cu furculița, nu e necesar să fie batut spumă. Presărăm apoi aluatul decupat cu fulgi de migdale și coacem prăjiturelele la 175 de grade, între 8-10 minute. Trebuie să rămână deschise la culoare, eventual aurii la margine. Le lăsăm să se răcească și le putem păstra chiar mai multe saptămâni la rece în cutii de metal. Dacă nu dispar ronțăite de dințisorii mici ai copiilor . 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu