vineri, 30 aprilie 2021

Vinete umplute la cuptor




Noi inclinam sa folosim vinetele in salata de vinete, fara discuite o inventie teribila, si sigur salata de vinete romaneasca e mai buna decat oricare se mai gateste prin Balcani , Dar iata o varianta de mancare, care sigur va va atrage atentia. 

 Pentru patru portii avem nevoie de :

  • Patru vinete
  • 500 g de carne macinata , eu am avut carne de vita, mi s-a parut mai potrivita
  • Doi morcovi
  • O ceapa
  • Doi-trei catei de usturoi
  • Doua linguri de ulei de masline plus doua lingurite pentru stropit vinetele
  • O conserva de rosii bucati sau intregi in suc propriu
  • Un ardei
  • O lingurita de cimbru proaspat sau uscat
  • Sare 
  • Piper
  • 50 g de cascaval taiat fidea

Am spalat vinetele, le-am taiat codita, le-am taiat in lungime si am scobit miezul asa incat sa ramana o margine de un centrimetru aproximativ, le-am sarat, si stropit cu un pic de suc de lamaie sa nu se innegreasca.

Am curatat si maruntit ceapa si usturoiul, apoi morcovii i-am curatat si taiat felii. Puteti foarte bine folosi si morcovi congeleti gata feliati, din care luati trei-patru linguri.

Am incalzit uleiul intr-o tigaie, am adaugat ceapa si usturoiul, le-am calit usor, am adaugat morcovii , apoi carnea macinata, si am lasat totul sa se prajeasca si sa se inmoaie cam 10 minute. am adaugat apoi ardeiul taiat felii subtiri, conserva de rosii, o jumatate de ceasca de apa,  si am lasat totul sa piarba cam 30 de minute. Scurt inainte de a fi gata am asezonat cu sare, piper si cimbru .

Am scurs vinetele, le-am umplut cu amestecul de carne, am preasrat cu cascaval si am plasat vinetele umplute intr-o tava potivita. intre ele am turnat sosul de rosii ramas din prajirea carnii. Am plasat tava in cuptorul incins la 180 de grade si totul a fost gata dupa 40 de minute. in acest timp vinetele se vor innmuia, si le putem consuma cu coaja cu tot, iar cascavalul va forma o crusta crocanta.

Vinetele astfel pregatite pot fi servite la cina ca antreu, sau ca fel principal cu orez fiert sau cartofi pure . 

Un vin rosu , Merlot sau Cabertet intregeste cina.



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu