miercuri, 29 martie 2017

Fileu de pește în fulgi de ovăz, cu orez și legume


                                             

M-am inspirat, la realizarea acestei rețete, de la bucătarul secolului, cum a fost numit Eckard Witzigmann. Mulți dintre noi fac des drumul Timișoara-Munchen sau mai departe în Germania, cu mașina. Și tuturor le recomand să facă o escală de o oră la locația Hangar 7 , din apropierea aeroportului din Saltzburg und se practică o gastronomie de inaltă calitate. Restaurantul de acolo este patronat de Eckard Wizigmann. Recunosc, prețurile sunt usturătoare, dar exista oferta de bussines lunch in care, la pranz, poți savura ce seara probabil nu ți-ai putea permite. Și conceptul e simpatic: în fiecare lună meniul e propus de un bucătar celebru din lume, invitat de ei. Pe langă restaurant mai sunt și câteva bărulețe simpatice...un hangar de avioane cu o expoziție permanentă, ei bine, într-un cuvânt, un loc simpatic! 

Dar iar m-am luat cu vorba...

Descrierea unei rețete într-o revistă m-a inspirat să gătesc peștele in această formă. Cei care prăjesc  pește stiu. Dacă nu ai un strat de făină sau nu îl faci pane, e complicat , pentru că în general se sfărâmă sau se lipește de tigaie...Propunerea mea este să îl trecem prin albuș bătut ușurel cu furculița si apoi prin fulgi de ovăz. Eu însumi am rămas surprinsă de cât de gustos a fost. L-am însoțit de legume sautate în unt și de orez ! 

Pentru 4 persoane: 

  • patru fileuri de pește alb, á 200 g 
  • un albuș 
  • două linguri de fulgi de ovăz 
  • sare 
  • piper 
  • câteva picături de lămâie de fileu 
  • oceașcă de orez 
  • un dovlecel sau zuchinni
  • 1-2 morcovi 
  • 2 ardei roșii 
  • 3 fire de ceapă verde 
  • 1-2 căței de usturoi 
  • o linguriță de pătrunjel verde tocat
  • o lingură de unt

Am pus orezul la fiert în de trei ori atâta apă. În cazul nostru o ceașcă de orez si trei de apă rece.
Am curățat zarzavaturile, le-am taiat, ceapa felii și usturoiul restul bastonașe și le-am călit în unt. Prima dată morcovii ( căci ei au nevoie de mai mult timp) cu usturoi, apoi ceapa, iar spre sfârșit dovleceii si ardeii. Puteți pregăti legumele si în abur, à la vapeur, dacă aveți un astfel de recipient. Sau stropite cu ulei de măsline  la cuptor. 

Puteți da o notă mediteraneeană dacă adaugați un pic de busuioc sau ierburi de provence, o notă chinezească dacă folositi un pic de ghimbir, sos de soia și germeni de soja. Sau o notă tailandeză dacă adaugați un pic de curry si 100 ml de lapte de cocos. Folosiți-vă fantezia! 

Fileul ușor uscat cu un șervețel l-am sărat și piperat si l-am stropit cu un pic de zeamă de lămâie.
Am bătut un albuș cu furculița, nu foarte mult, am trecut peștele prin albuș, apoi prin fulgi de ovăz si l-am prăjit în ulei încins cam 3 minute pe o parte si încă doua pe cealaltă. Cât să fie crocant.
Am scurs orezul, l-am sărat si piperat, am mai adăugat o linguriță de unt. Puteți pune si o linguriță  de ulei de măsline, dacă vreti.
Am servit peștele cu legume și orez! Am ramas încântată de acest fel de a-l prăji. Panada e ușoară, crocantă și nu trage ulei . 



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu