miercuri, 20 ianuarie 2016

Supă de gulii cu găluște de făină

     



                                        


Eu sunt mare fan de supe. Știu că în ultimul timp supele clasice au cam iesit din modă, se poartă, să zicem așa, supele cremă. Nimic impotrivă, dar eu cred că e bine să gătim și supele tradiționale. Ba chiar doresc să le promovez impreună cu alte rețete mai uitate...răsfoiți caietele vechi de rețete, luați în mână volumul Sandei Marin. Veți avea multe surprize plăcute! 


Imi amintesc cu câtă nerăbdare așteptam să se formeze, în grădina bunicilor, bulbul de gulie la plantele tinere, guliile acelea violete. Le răsfățam numindu-le gulioare ! Dulci și fragede. Le găseam și în piață, se vindeau cu frunze cu tot și, nu de puține ori, foloseam frunzele la sarmale. Pe de altă parte era extrem de neplacut să găsești părți lemnoase în mâncarea de gulii (oroarea tuturor copiilor) caci spre sfârșitul verii ele deveneau necomestibile...Acum acest impediment a dispărut, găsim gulii fragede de seră în tot timpul anului, nimic nu mai stă in calea folosirii lor, fie în mâncăruri, fie în supe. Poate mi se va face poftă de gulii umplute. Și poate le voi găsi în piață, la timpul lor...Veți afla cu siguranță...

Să ne intoarcem însă la supa noastră.

Pentru 6 porții:

Un morcov
O ceapă
O rădăcină de pătrunjel
Două gulii
O roșie cojită și tăiată cubulețe 
O lingură de făină
1-2 linguri de ulei 
1/2 de linguriță de zahăr
Sare, piper
Pătrunjel verde 

Pentru găluste : 
3 - 4 linguri de făină
Sare 
Un ou întreg 
Un pic de piper 


Am curățat, spălat și măruntit zarzavaturile. morcovul si pătrunjelul felii, ceapa tăiată marunt, guliile betișoare. Am păstrat o bucățică de gulie pentru dințișorii lui Leo. Am incălzit uleiul, am călit legumele, adăugându-le pe rând. Când s-au înmuiat un pic, fără să capete culoare, le-am presărat cu o jumătate de linguriță de zahăr, am amestecat un pic, am presărat apoi făină. Am completat cu doi litri de apă și am lăsat supa să fiarbă incet, cam o oră. Când legumele s-au pătruns, și chiar si guliile s-au înmuiat, am amestecat pentru găluște făina și oul, am sărat și piperat un pic și, cu o lingură, am rupt din acest aluat găluștele pe care le-am fiert în supă. Înmuiați prima dată lingura apoi luati din aluat, în felul acesta nu se va lipi aluatul de lingură. Când găluștele apar la suprafață, sunt gata. Înainte de a servi am presarat pătrunjel tocat. Merge bine si mărarul verde și un pic de piper măcinat proaspăt dar, desigur, nu în farfuriile copiilor! Puneti pe masă și un bol cu smântână! 




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu