miercuri, 4 aprilie 2012

O pâine grozavă!




Ce invenţie pâinea! Nu trenul, nu maşina....Ci pâinea proaspătă, cu coajă crocantă, pâinea în toate variantele sale...

Nu o dată mi s-a întâmplat – cum, probabil, vi s-a întâmplat şi vouă,  ca mama să mă trimită după pâine şi să  vin cu jumătate din ea, pentru că, pe drum, nu am rezistat tentaţiei de a rupe o bucăţică, apoi încă o bucăţică....
Lângă Poşta Mare, pe fostul Bulevard al Republicii, in Timisoara, era o brutărie, unde noi, Mioara şi cu mine, fetiţe, ne cumpăram cornuri cu sare, 25 de bani bucata, la întoarcerea de la şcoală. Văd şi acum cu ce poftă muşca  Mioara  din cornurile proaspete...Hmmmm!
Ne plimbam, în sus şi în jos, pe strada de lângă Poşta Mare, mâncam acele delicioase cornuri şi vorbeam verzi şi uscate...
De la acea brutărie luam şi pâinea pe care o aduceam, ruşinată, ciuntită, acasă....De multe ori, nici nu-ţi mai trebuie altceva,  dacă ai un codru de pâine proaspătă.
De o vreme, m-am dedat la a coace pâine, cu automatul, şi acesta o descoperire foarte utilă. Nu v-am împărtăşit până acum din experienţa mea în acest domeniu, fiindcă nu era mare scofală! Am folosit des amestecuri gata preparate –  pui apă, pui amestecul, gata !
Această reţetă, însă,  trebuie să v-o comunic: e grozav de bună.
O am dintr-o carte, “Brot backen” de Marey Kurz , şi vă asigur că voi mai încerca reţetele acestei doamne !
Pâinea se numeşte Golden Toast şi este foarte potrivită, cred, pentru dejunul de Paşti. E uşoară, pufoasă, are o culoare gălbuie şi o coajă aurie, este gustoasă…O minune de pâine!

Pentru una de 800 de g avem nevoie de:

500 g făină tip 405
un plic de drojdie uscată
2 linguri de zahăr
300 ml apă călduţă
50 g unt
2 gălbenuşuri
2 linguriţe sare

Introducem în cuva maşinii ingredientele, în ordinea următoare (foarte important !!):  apa, zahărul, sarea, gălbenuşurile şi untul, făina şi, la sfârşit, drojdia uscată. Pentru coacerea acestei pâini, am ales un program relativ lung, de 2,5 ore. O mai lăsaţi un cuva maşinii 15-20 de minute, o scoateţi pe un grătar, o admiraţi, în toată splendoarea ei, şi o tăiaţi felii, care se pot şi prăji, pâinea noastră fiind doar " golden Toast"!

Dacă doriţi să coaceţi pâinea în mod tradiţional, în cuptor, realizaţi, mai întâi, din drojdie (în loc de drojdie uscată, puteţi folosi 42 g de drojdie proaspătă), apă, zahăr şi un pic de făină, un amestec, pe care îl lăsaţi să dospească 15 minute. Apoi adăugaţi restul de făină, untul, sarea şi gălbenuşurile, frământaţi un aluat omogen şi elastic, îi îngăduiţi să se odihnească 15 minute, îl mai frământaţi o dată, îl introduceţi într-o formă de chec unsă cu unt, şi îl abandonaţi încă 15 -20 de minute, până îşi măreşte volumul. Umeziţi pereţii cuptorulul cu apă, îl încălziţi la 190 de grade şi coaceţi pâinea 50 de minute. O lăsaţi încă 10 minute în cuptorul stins, o scoateţi pe un grătar, şi aşteptaţi să se răcească.
E mai simplu cu maşina, nu vi se pare? 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu