sâmbătă, 26 aprilie 2014

Drob de miel în prapure





Pe masa de Paști, la mic-dejunul  mult așteptat, la întoarcerea de la biserică, după slujba Învierii, nu lipsește, alături de ouăle încondeiate, de cașul proaspăt și de ceapa verde, drobul. Mie îmi place mult gustul specific aldrobului, l-am preparat an de an, în diferite variante, uneori în aluat, o bună bucată de vreme din măruntaie măcinate...http://gusulita.blogspot.de/2013/04/drob-de-miel.html
.Până când, citind savuroasa cartea lui Radu Anton Roman, dedicată minunatelor obiceiuri culinare ale românilor, am dat de o rețetă, potrivit căreia ingredientele nu trebuie măcinate , ci tăiate mărunt, din cuțit. De altfel, tatăl meu a confirmat acest  procedeu, la el acasă, în Gorj, tot așa se prepara, cândva, drobul (şi, poate, cine ştie, la fel s-o fi preparând, ici-colo,  şi acum).
Anul acesta am primit o jumătate de miel, frumos pregătită, din Maramureș. Am avut măruntaiele şi prapurele curăţate şi am putut astfel să gătesc un drob clasic, respectând indicațiile amintite mai sus.

Sper că veti citi și aplica rețeta aceasta, dacă nu acum, poate anul viitor, de Sfintele Sărbători.


Am avut următoarea cantitate de măruntaie de miel:
O jumătate de ficat, cam 300 g
O inimă
O jumătate de plămân
Un rinichi
Am adăugat 250 de g de carne fiartă de miel
2-3 cepe verzi
2 ouă crude
1 ou fiert
O lingură de verdeața (pătrunjel și mărar)
3 felii de pâine înmuiată in apă
Cam o lingură de pesmet
Sare, piper
Cantitatea de pesmet poate varia, dupa mărimea ouălor, în așa fel încât să obțineți o pastă de o consistența potrivită.
Am fiert măruntalele cam o jumătate de oră în apa în care am adăugat o lingură de oțet.
Am mărunțit apoi carnea și măruntaiele, tăindu-le cu cuțitul, și nu trecându-le prin mașina de carne. Dacă vreți să aveți o consistență mai păstoasă, puteți să măcinați jumătate din cantitate, dar eu am fost foarte milțumită de rezultat. Compoziția a rămas aerată, totuși legată, şi nu a fost deloc înecăcioasă, cum mi s-a întâmplat în alți ani.
Am călit, într-o lingură de ulei, partea albă a cepei. Am fiert și tăiat mărunt un ou, am adăugat acestea la măruntaie și la carne, am amestecat bine, am pus apoi pâinea înmuiată în apă și stoarsă, verdețurile, cozile de ceapă tăiate, ouăle crude bătute, sarea, piperul șpesmet cât a fost necesar, cam o lingură. Am spălat și desfășurat prapurele, l-am plasat într-o for de chec, amadăugat umplutura, am acoperit cu prapure şi am copt drobul la cuptor 35 de minute, până a devenit rumen. L-am lăsat să se răcească și l-am tăiat în felii de un cm.
Vă doresc mult succes la realizarea rețetei.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu