duminică, 3 august 2014

Ratatouille à la Sardegna


Am petrecut, la sfârşitul lui mai, o săptămână în Sardinia, cu Sina, Andrei și nepoțelul Leo! Vă puteți închipui că a fost foarte, foarte plăcut. Am locuit în estul insulei, într-o zonă destul de puțin cucerită de turism. Am avut o locuință de vacanță spațioasă şi plasată în mijlocul unei grădini cu tufe de rozmarin și lămâi.
Gardurile erau înecate înBouganvilea iar marea era la doi pași.Sardinia are un farmec sălbatic, cu stranduri întinse de nisip și alb, munțî înalțîmpădurițși orașpărăsite. 





















Aici a început Leonard să umble de-a bușilea și să se ridice în picioare. Ne-am plimbat împreună, am stat pe plajă, și îmi aduc aminte cu duioșie și mare plăcere de diminețile în care Andrei îl aducea pe băiețel la mine în cameră, ca să mai prindă și ei o oră de somn, iar noi ne jucam așa de bine împreună. Un minunat timp! 
În apropiere, într-un mic orășel, ne făceam cumpărăturile. Am cumpărat cu Sina, la magazinul local, apetisante legume, coapte la soarele sudului, din care am gătit o variantă ratatouille, pe care am numit-o, precum vedeți, ratatouille à la Sardegna! 




Pentru patru porții:

2 bucăți de zuchini
2 ardei, unul roșu, unul galben
O ceapă
2-3 roșii cărnoase
Sare
Piper
Coajă rasă de lămâie (în cazul nostru, din grădină)
O linguriță de ace de rozmarin mărunțite (tot din grădină)
2 linguri de ulei de măsline

Am curățat și mărunțit legumele. Într-o cratiță încăpătoare am pus la călit, într-o lingură de ulei de măsline, ceapa. Nu am încălzit prea puternic uleiul, care nu are gust bun dacă e supraîncălzit. 
Am supravegeat înmuierea cepei, la nevoie am adăugat puțină apă. Am adăugat apoi ardeiiLa ecare legumă am lăsat timp de erbere, pentru că, desigur stiți, ecare are timpi de erbere diferiți. Apoi am pus zucchiniiși iar am mai adăugat un pic de apă, doar câte o lingură, două. Când toate aceste legume au fost aproape erte, am pus roșiile, piper, sare, rozmarinul mărunțit și coaja rasă de lămâie. 
Acest ratatouille este o variantă a celui clasic, dar vă va plăcea cu siguranța. 
Vă rog să încercați ! 





Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu