sâmbătă, 6 septembrie 2014

Ciocolată de casă



Există, desigur, multe feluri de ciocolată, unul mai bun decât celălalt ! Cofetarii se întrec în a crea sorturi noi, combină arome inedite, uneori chiar șocante. Pe lângă alune, migdale, stade, fructe conate și alte bunătați, găsim azi în rafturi ciocolată amăruie, cu chilli sau cu piper, cu ori uscate de lavandă și câte și mai câte. Am mâncat ciocolată în Elveția, la Bruxelles și la Bruges, am mâncat ciocolată proaspăt ieșită din laboratorul cofetarilor. Dar, cu toate aceste tentații, mă voi gândi mereu cu plăcere la ciocolata de casă, pentru ca ea are, pentru mine, gustul copilăriei.

Ciocolata de casă, sfarâmicioasă, învelită în celofan, şi care costa, dacă  îmi aduc bine aminte, un leu și cincizeci de bani. Multe gospodine au încercat să reproducă gustul și consistența acestui produs. L-au îmbunătățit în fel și chip, cu stade sau cu nuci. Dar ceea ce era esențial în rețetă era laptele praf. Un anume lapte praf...sunteți fericiți dacă îl mai găsiți astăzi. 

Avem aici o rețetă a Arjanei. Eu am gustat rezultatul. Se apropie foarte mult de ciocolata
copilăriei mele! 
Vă invit să o încercați.


Ingrediente pentru o porţie :

l500 grame lapte praf instant
400 grame zahăr
4 5 linguri de cacao
200 grame unt
O lingură cafea solubilă tip Ness 

Se erbe un sirop din 200 ml apă și zahăr, până începe să se lege și să devină lucios. Se
amestecă, într-un castron, laptele praf cu cacao și,eventual, cu un pic de cafea solubilă tip Ness. Se ia siropul de pe foc și se amestecă cu ingredientele solide. Se omogenizează și se
adaugă untul, amestecând bine. Se toarnă compoziția, caldă încă, într-o tavă unsă cu unt. Se
lasă la rece, să se întărească, până a doua zi.




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu