miercuri, 7 octombrie 2015

Curry thailandez




Și această rețetă este o urmare a concediului cu copiii mei pe Côte d' Azur , la invitația Mioarei. Caci, intr-o seară,  a gătit Sina, nora mea. Eu stiam mai demult, de la Andrei, de această rețetă orientală, originară din Thailanda și cât se poate de autentică și tare mă rodea curiozitatea...așa că am propus-o ! Nu e nimic complicat, dragii mei, și rezultatul e super !  Să vdeți cum a fost. Sina a făcut, cu câțiva ani în urmă un concediu în Thailanda și s-a inscris acolo la un curs de gătit unde a invățat rețeta noastră. Mai autentic nu se poate, nu ? 
Ideal este să dețineți un wok. Dacă nu aveti, o tigaie mai adâncă e potrivită. În wok repartizarea căldurii e ideală, dar, de ce să nu recunosc cu mâna pe inimă, nici eu nu am ! 
Vorba lungă, sărăcia omului ! 
Iată cantitățile pentru 6 persoane : 
O conserva de 240 de grame deci mică, de lapte de cocos
O conservă de 240 de grame de pastă cremă  de cocos
2-3 linguri de pastă de curry roșu un pic iute.
600 g de carne de curcan sau de pui
2 ardei
2-3 morcovi

Curațim și mărunțim zarzavaturile, mărunțim carnea, o tăiem fâșii. Intr-o tigaie mai adâncă sau în wok incălzim sucul trasparent al laptelui sau pastei de cocos, adăugam curry și reducem. Cu iuțeala..depinde ! Nouă nu ne place prea iute. Dar dacă vreți alegeti un curry corespunzător, adica mai iute. In acestă combinație prajim carnea. O scoatem, călim tot in sosul acesta zarzavaturile, turnăm pe rând laptele de cocos și pasta, readăugăm carnea de curcan sau pui deja pregătită, dăm un clocot, gata! 
Servim cu orez, de preferință aromat , gen Basmati.
Iar după acest debut spectaculos, o mai așteptăm pe Sina și cu alte rețete ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu