duminică, 11 octombrie 2015

Supa de mazăre a lui buni






Supa lui buni, zic eu, dar de data asta nu este vorba de bunica noastră, a mea și a lui Arjana ci de mine, căci, precum stiți,  și eu sunt bunică de mai bine de doi ani. Și este o mare bucurie să gătesc duminică nu numai pentru copiii mei ci și pentru Leonard. Trebuie să recunosc, fară falsă modestie, că  Leonard mănâncă cu mare poftă bucatele mele și e 
mare amator de supe. Azi am făcut o supă care i-a plăcut foarte mult și a sorbit-o cu 
poftă, ba chiar a și băut restul din farfurie, așa cum de fapt nu se face,  dar e oricum permis,  la așa un băiețel mic. 
A fost pentru mine un semn că i-a plăcut grozav și pot astfel să vă impartășesc si vouă
rețeta. 
O precizare: nu am folosit rântaș și nici îngroșeală de făină. 
Pentru 6 persoane: 
Un morcov
O ceapă mică
O bucată  de 4 cm de praz ( partea albă) 
Un pătrunjel
O felie de țelină 
500 g de mazăre congelată 
Un ou
3 linguri de făină 
Sare 
O 1/2 de lingurița de cimbru uscat 
O lingură de ulei 
2 l de apă 
O lingură de concentrat de supă bio

Am curățat și mărunțit zarzavatul, am încins într-o oală potrivită uleiul, am călit zarzavaturile 2-3 minute după care am adăugat 100 ml de apă și am lăsat să clocotească incetișor 10 minute. Am adăugat mazărea, restul de apă și lingura de concentrat de supă ( de care vă și puteți lipsi ) și am lăsat totul pe foc mic până s-au inmuiat zarzavaturile bine și supa a mai scăzut un pic.. În acest timp din ou , sare, făină am amestecat un aluat moale din care am tăiat gălușcuțe cu lingura si le-am fiert în supă. Am aromatizat cu cimbru, dar voi puteți folosi și pătrunjel verde sau mărar. 
Am servit cu o linguriță de smântână in fiecare farfurie . 



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu