sâmbătă, 2 aprilie 2016

Tocăniță de ficat cu verdețuri și vin rosu



                                   

Cei care mă cunosc nu se vor mira de ce vă spun eu aici: vin acasă, deschid frigiderul (deși bine ar fi sa duc prima dată gunoiul, să dau cu aspiratorul, să calc o rundă, să fug de trei ori în jurul curții si apoi...să deschid frigiderul!), mă uit prin el și imi zic: " Auleu, ficatul ăsta l-am luat sa-l mănânc cu Lizuca, acuma trebuie să fac ceva cu el că altfel il mănânca  pisica!". O tocăniță? Mare filozofie, veți spune, ori îl frigi ori tocăniță, că să te apuci acuma de alte chestii sofisticate, pateuri sau umpluturi... Dar, dacă improvizăm un pic, și dintr- o banală tocăniță de ficat  poate ieși ceva bun, bun!

Ceea ce vă sugerez este o tocăniță mai sprințară, aromată cu diferite ierburi proaspete și tăiate nu prea mărunt, și înabușită cu un pahar de vin roșu. Restul de vin a însoțit cina în forma lui inițială.

Am folosit pentru două porții:

500 g de ficat de pui
2 cepe rosii
2 cepe verzi cu cozi cu tot
Un cățel de usturoi
Un pahar de vin
Câteva fire de pătrunjel verde
Câteva fire de mărar
Câteva fire de cimbru
Câteva fire de cepsșoară
3-4 roșii cherry
O linguriță de boia dizolvată într-o lingură de vin
2 linguri de ulei
Sare
Piper

Am curățat și mărunțit ceapa, am călit-o în ulei până s-a inmuiat dar nu s-a prăjit, am inclus și cojile de ceapă și usturoiul tăiat felii subțiri si, doar când ceapa era gata, am adăugat ficățeii de pui si i-am prăjit. Am stins cu un pahar de vin, am dat câteva clocote cât să se pătrundă ficatul dar să rămână moale. Am mai adăugat verdețurile tăiate nu prea mărunt și roșiile cherry înjumătățite. Inainte să iau de pe foc am presărat cu sare și piper si am adaugat o linguriță de boia de bună calitate pe care inițial am amestecat-o cu un pic de apă. 
Lângă, se potrivește salată verde și puree de cartofi.sau pâine albă proaspătă. 

                                    

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu