vineri, 1 aprilie 2016

Mușchiuleț împănat cu iz de primavară



                                   
  

După cele patruzeci de zile de post înainte de paștele catolic, omul se bucură de o felie suculentă de carne, și pentru că anul acesta, din considerente diverse și nedemne de a fi amintite, nu am avut miel de Paști, m-a inspirat, spre o creație culinară, un mușchiuleț de porc. Când l-am cumpărat încă nu am stiut ce voi face cu el, dar așa, pas cu pas, a ieșit o rețetă bună cu care, zic eu, am salutat primăvara care a venit, timidă, dar a venit! 

Deci:

Un mușchiuleț cam 600 g 
50 g de slăninuță tăiată fâșii
2 căței de usturoi
Un snop de leurdă 
100 g de iaurt 
50 g de smântână de frișcă 
2 linguri de smântână groasă 
O lingură de ulei

Am curățat muschiulețul de pielițe și l-am împănat cu slăninuță și felii subțiri de usturoi. În acest scop l-am impuns cu un cuțit ascuțit și, în spațiul creat, am introdus ingredientele de care vă spuneam. L-am prăjit apoi pe toate părțile în ulei fierbinte. L-am introdus cu ulei cu tot și cu o jumătate de pahar de apă, restul de usturoi, intr-o caserolă mai mult îngustă decât lată și l-am lăsat la cuptor 25 de minute la foc mai mic, cam 120  de grade Celsius.

In acest timp am spălat leurda, am curățat-o de cozi și am plasat-o în vasul unui mixer împreună cu iaurtul și cele două feluri de smântână. Am dat viteza maximă și am mărunțit și omogenizat până a ieșit o pastă mai lichidă, spumoasă.
Am scos mușchiulețul, l-am lăsat să se odihnească 10 miunte (Important!). Astfel  își păstrează  sucul si aroma. Am tăiat felii și mi l-am servit cu sosul de mai sus. Am sărat și piperat în farfurie. Restul... decor!

Merge teribil și rece!
  
Eu sper că voi veți impărți această bucurie culinară cu prietenii vostri. 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu