vineri, 20 mai 2016

Rulade din carne de vită



                           
Acest fel de mâncare,  ce poate fi considerat mâncarea de duminică în gospodăriile nemțești, a fost prima dată atestat documentar în 1740 la Amsterdam unde apare într-o carte de bucate intitulată " Le cuisinier gascon" . Avem de fapt de a face cu o felie de carne de vită, din pulpa de sus de obicei, taiată subțire, unsă cu muștar, umplută cu șuncă și castraveți acri de regulă, uneori și cu morcov, rulată strâns, friptă în grăsime și apoi innăbușită în zeamă de carne . Iată , în câteva cuvinte , descrierea rețetei. Rezultatul este peste așteptări. O carne moale, intr-un sos aromat...foarte bun ! 
Garnitura constä de cele mai multe ori din purée de cartofi, sau cartofi fierti, varză roșie sau găluște de cartofi. 
Haideți să vedem cum am procedat eu. 


Pentru patru porții am avut nevoie de : 

Patru felii de carne de vită taiate subțire
4 lingurițe de muștar
4 felii subțiri de suncă afumată gen șuncă de Parma 
4 castraveciori acri tăiați baghete subțiri
Sare, piper, boia
Scobitori pentru prins
1,5 l de zeamă de carne sau de zarzavat sau chiar apă 

Am bătut un pic carnea, am sărat-o, piperat-o, presărat-o cu un pic de boia. Am uns fiecare felie cu câte o linguriță de muștar de calitate . Eu am avut muștar de Dijon. 
Am plasat pe fiecare felie câte o felie de șuncă. Am tăiat acastaveții pe lungime în felii sau baghete subțiri, i-am repartizat pe fiecare felie, am rulat totul strâns și am prins aceste rulade cu câte o scobitoare. 
Am încins într-o cratiță un pic de ulei și le-am prăjit pe toate părțile pănă au avut o crustă maronie, fără să le ard. Am turnat zeama de carne ( pe care am preparat-o dintr-un cub de concentrat bio sau organic, cum vreți să îi ziceți. Puteți însă folosi și zeamă de zarzavat preparată de voi sau apă. Am acoperit ruladele mele și le-am fiert înnabușit cam o oră. La sfârșit am îngoșat sosul cu o linguriță de amidon dizolvat în 1-2 linguri de apă. Am mai dat câteva clocote. 
Sosul este foarte aromat de la gustul de carne combinat cu cel de muștar, afumătură și acreala castraveților. Și eu am fost surprinsă ! 
Minunată mâncare de duminică ! 
Merge și cu orez sau bulgur. Și mai ales, cu un pahar de vin roșu uiat mai mult timp în pivniță ... 




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu