sâmbătă, 21 mai 2016

Sparanghel cu pește și cartofi natur



                                             

Despre " Spranghel și cum îl gătesc eu" ati aflat în postarea aceasta : 
http://gusulita.blogspot.de/2012/05/despre-sparanghel-si-cum-il-gatesc-eu.html

Susțin și azi, dragi prieteni, dacă sparanghelul e de calitate bună se topește în gură, are o aromă subtilă și nu are nevoie de nimic, decât de un pic de unt,  pentru a fi perfect ! 
Dar asta nu ne împiedică să il insotim de o felie de carne ușor trecută prin mirodenii și pusă pe grătar, sau de un pește, ca în cazul nostru. 
Nu prea îmi arde să gătesc atunci când sunt singură acasă, cu atât mai mare plăcere imi face să o fac pentru familie sau pentru prieteni. Așa s-a făcut să primesc vizita, dinpăcate scurtă a prietenilor mei Mioara și Nuțu si asta a fost o bună ocazie să imi revin din toropeală si să gatim impreună acest fel : 
Sparanghel cu pește și cartofi natur. 

1 kg de sparanghel
500 g de cartofi 
3 fileuri de pește á 200 de g ( somon de Alaska ) 
50  g de unt 
3-4 linguri de pesmet 
O lingură de pătrunjel verde tocat 
Sare
Piper 
50 de g de unt cu ierburi aromate 
O linguriță de zahăr 

Am curățat sparanghelul foarte darnic. De aceea e bine sa fie mai grosuț. Am încalzit într-o caserolă doi litri de apă cu sare și o linguriță de zahăr si am fiert sparanghelul pentru 20 de minute. Cam în acelasi timp am curățat cartofii si i-am fiert de asemenea în apă cu sare. 
Peștele l-am sărat un pic, l-am pipărat și l-am plasat pe hârtie de copt pe tava de cuptor. Am incălzit cuptorul la 180 de grade. 
Am pregătit următoarea : 
Untul topit inițial la foc blând l-am amestecat cu pesmet cât cuprinde pentru o pastă mai vâscoasă, am adăugat un pic de sare și pătrunjelul tocat și cu pasta aceasta am uns peștele destul de gros. L-am prăjit în cuptor cât să fie crocantă combinația de mai sus. Deci 15-20 de minute. Dacă peștele e mai gros e de recomandat să îl prajiți în tigaie pe o parte și cealaltă 1-2 minute și apoi sa îl ungeți și să dați drumul la grill , temperatură maximă, în cuptor pentru câteva minute. 
Toate aceste bunătăți, căci și cartofii au fost buni la gust le-am plasat pe farfurie am adăugat putin unt cu ierburi și le-am udat cu Mustoasă de Maderat din crama de lângă Arad a lui Balla Geza ! 

                                              
 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu