marți, 23 august 2016

Gulii umplute


                                   

Ce placere imi făcea să văd crescând în grădină plăntuțele de gulii! Deși rar aveam atâtea încât să le umplem și să ne săturăm. De cele mai multe ori ajungeau de o supă, două. Dar și dacă le cumpăram în piațâ, tot mici și rotofeie erau si proaspete de mușcai ca din măr! Greu de gâsit acum... Deși... Eu am avut norocul ăsta. Am luat vreo 12-14 bucăți, cu frunze cu tot. Si m-am pus pe treabă ...


Pentru 4 persoane:

12 gulioare
500 g de carne măcinată jumate de porc, jumate de vită.
Un ou
Sare
Piper
100 g de orez cu bobul mic
50 ml de apă
1/2 linguriță de boia
Cam 500 ml de apa pentru a le fierbe

Pentru sos:
100 ml de lapte
O lingură de făină
50 ml de smântână dulce/acrișoară
O limguriță de mărar tocat

Am curățat guliile generos de coajă și am îndepărtat eventualele părți lemnoase. 
Am scobit mijlocul cu o linguriță, pentru a face loc la umplutură. 
Am amestecat carnea, orezul, sarea, piperul, oul si jumătate de pahar de apă, am omogenizat masa de carne, am umplut guliile și le-am plasat într-o cratiță încăpătoare. Am turnat atâta apă cât să le acopere și le-am pus la fiert cam 45 de minute. Pe lângă gulii am pus și miezul scobit. Am verificat dacă s-au fiert. Pentru sos am amestecat o lingură de făină cu niste lapte, fără cocoloși, am adăugat restul de lapte, smântâna și mărarul, am turnat în cratiță peste zeama în care au fiert guliile și am dat  câteva clocote. Dacă vreți puteți da la cuptor să se rumenească un pic, eu nu am făcut.
Au fost foarte apreciate guliile mele ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu