marți, 26 septembrie 2017

Friptură de porc á la Schubeck



                                                

De când pe " Paprika Tv" apar emisiuni cu acest cunoscut bucătar Bavarez , nu mai  este necesar să vă spun nimic în plus. Poate doar că dacă treceți prin Muünchen merită să dați o raită prin Orleansplatz, unde puteți vizita magazinul de mirodenii sau de ceai sau de ciocolată al cunoscutului bucătar. Precum puteti să si vă opriți la un aperitiv, să savurati o cină ( cu rezervare) in unul dintre localurile lui, depinde cât vă permite buzunarul. 
Eu admir foarte mult energia și munca oamenilor de mare succes ! Pentru că în spatele acestui succes e multă muncă si multă perseverență și ambitie. Pe lângă talent ! 
Ai câteodată impresia că se află in mai multe locuri in același timp. Schubeck gătește pentru echipa de footbal Bayern München, supravegheză cu grijă si atenție un lanț  de magazine și localuri în mijlocul orașului, scrie cărți de bucate, da interviuri, apare in emisiuni nenumărate la televizor, este oriunde și peste tot. Viața lui este munca. In puținele clipe de odihnă se relaxează la Starnberger See sau petrece puținul timp liber cu copii lui. 
Nu am fost niciodată dezamăgită de vreo rețetă de-a lui, toate mi-au iesit perfect.
De data aceasta o friptură zemoasă cu crustă ! 

Am avut o bucată de pulpă de porc cu șoric de 1,4 kg
Am mai avut nevoie de : 
O bucată de țelină 
Un morcov 
O ceapă
Un cațel de usturoi 
O bucată de coajă de lămâie 
O linguriță de măghiran uscat 
250 ml de vin rosu 
2 linguri de pastă de roșii 
2 lingurițe de zahăr praf 
O linguriță de ulei 
400 ml de supă clară de legume 
Sare 
Piper 
Un vârf de cuțit de chimion măcinat 
Pentru garnitură : 
O ceașcă de orez 
200 g de hribi 
O lingură de unt 
Sare
Piper 

Am spălat pulpa de porc și am pregătit un vas mare cu apă clocotită în care am intrdus-o și am lăsat-o timp de 15 min, fără să fie pe foc. 
Intre timp am curățat zarzavatul, l-am tăiat felii și l-am călit usor în ulei. In alt vas am caramelizat zahărul praf, fără să fie prea inchis la cuoare, am adăugat pasta de roșii, am stins cu vin și am dat in clocot până am obținut o consistență cremoasă . 
Am stins legumele cu supa de zarzavat ( se poate și din concentrat ) și am amestecat legumele si sosul de rosii cu vin într-un vas încăpător care poate fi bagat la cuptor. 
Am scos carnea, am uscat-o cu un șervet și am crestat șoricul longitudinal si transversal în formă de cubulețe. In aceste crestături am presărat sare și măghiran măcinat. 
Am plasat carnea peste legume și am dat totul la cuptor pentru aproximativ două ore, la 160 de grade pe șina din mijloc a cuptorului. 
Când friptura a fost pătrunsă, am ridicat temperatura la 220 de grade și am prajit-o la suprafață pentru câteva minute. Trebuie supravegheat să nu se ardă 


                               
 
Am strecurat legumele, am mai dat în clocot sosul să îl ingroș un pic. Putem adăuga și o linguriță de amidon dizolvat in apă rece. Îl asezonăm cu sare, piper, chimion , adaugam usturoiul și coaja de lămâie si lăsăm să se pătrundă aromele. Inainte de a-l servi, scoatem cățelul de usturoi și lămâia. 
Ciupercile le-am curățat fără a le spăla, le-am tăiat în lamele subțiri și le-am sotat în unt. 
Am adăugat un pic de sare și piper. 
Orezul l-am fiert în apă si l-am sărat ulterior. Proporția ideală este de o cană orez și trei căni apă. Când a scăzut toată apa e gata și orezul. Rămâne întreg, nu e lipicios sau apos. 
E o minunată friptură, nu pregetați să o încercati, dragi prieteni ! 


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu