sâmbătă, 1 septembrie 2018

Gem de merișoare amestecat la rece

Iata ce ne istoriseste  Mioara : 


                                      
Merișoarele sunt fructe de pădure foarte răspândite și iubite in Suedia, iar "merișoare amestecate la rece" e traducerea mot à mot, din suedezà, a expresiei "rårörda lingon". Se spune că aceste fructe sunt cel mai suedez dintre alimentele suedeze, caci ele acompaniază aproape orice fel  de mâncare, începând cu carnea  și terminând cu clătitele.
Eu am cumpărat merișoare in Baia-Sprie. Pe dealurile și munții din jur există din abundență, iar cei din zonă au crescut cu sos de merișoare. Lângă carnea fiartă din supa de duminică , se serveau legumele din supă, cartofi fierți și sos de merișoare care aici se numesc "cloacăze" ( atenție: nu "coacăze", care sunt cu totul alte fructe).
Acest "gem" nefiert se face cum nu se poate mai simplu. Se amesteca merișoarele curățate și spălate cu zahăr, până se topește zahărul și...gata. Eu am și zdrobit parțial merișoarele, in așa fel încât să rămână și boabe întregi. Aceste fructe conțin acid benzoic, care este un conservant natural, și pectină, care dă aspectul gelatinos, fără sa folosim zahăr gelifiant pentru gemuri. Eu am folosit zahăr bio din trestie de zahăr.

Cantități:
La 2 dl de merișoare, 1 dl de zahăr dupa masura suedeza , volumetrica 
sau, în grame
La 250 g de merișoare, 100 g de zahăr

Se amestecă așa cum am explicat mai sus și se toarnă în borcane foarte curate, sterilizate. Stelirizarea borcanelor bine spălate se face infelul urmaror : se țin borcanele în cuptorul preincalzit la 125°C timp de 10 minute. Gemul se păstrează la răcoare și întuneric.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu