marți, 27 octombrie 2020

Friptură de porc la slow cooker cu sos de vin si puree de dovleac si cartofi

 

                          

Mie imi place friptura de porc, si caldă și rece . Imi place mai ales când o pregâtesc dintr-o carne zemoasă nu prea slabă cum este ceafa de porc. Iar dacă posedați un crock pot, sau slow cooker, cum doriți să ii ziceți, e perfect. Puteți, desigur, pregăti friptura și la cuptor, la temperatură joasă, doar că durează mai mult .

Eu posed un astfel de vas minune, pe care m-am bucurat să am ocazia să îl folosesc.

Ingredientele pentru un fel complet și gustos au fost :

  • O bucată de ceafă de porc de 1,5 kg
  • O ceapă
  • Un morcov
  • O felie de rădăcină de țelină, cam 50 de g
  • 100 ml de vin
  • Sare, piper 
  • 2 linguri de ulei sau una de untură de porc 
  • Câteva boabe de enibahar 
  • O lingură de afine coapte 
  • Cimbru uscat 
  • O linguriță de zahăr
  • O lingură de pastă de roșii 
  • 100 ml de zeamă de legume sau carne 
  • 2-3 foi de dafin 
  • Un cățel de usturoi 
  • Pentru garnitură :
  • 250 g de cartofi 
  • 500 g de dovleac de copt
  • 50 g de unt 
  • 100 ml de lapte 
  • Sare și un vârf de cuțit de nucșoară măcinată

Am curătat ceapa, usturoiul țelina și morcovul și le-am tăiat felii. Am pus zahărul într-o tigaie la foc mic să se topească încet, iar când a început să se caramelizeze l-am stins cu vin. Am adăugat pasta de roșii și când a început să fiarbă încet am pus și legumele mărunțite . In paralel am prăjit ușor, doar atât cât să se coaguleze proteinele la suprafață, carnea. Apoi am introdus carnea,sosul cu toate legumele în crock pot. Am reglat temperatura la 100 de grade și timpul la 3,5 ore. Am închis capacul. Alternativ, puteți pune cele de mai sus intr-o cratiță mare, de preferat  de tuci , și acoperiți cu o hârtie de copt potrivită circumferinței cratiței. Lăsați totul la coc mic, tot în jur de 100-120 de grade pentru 2/3 ore. Esential este să nu scadă sosul (mai puteți adăuga apă cu grijă). În ultima jumătate de oră vom aromatiza cu dafin , usturoi, piper, cimbru. Dacă le adăugăm de la inceput își vor pierde aroma prin fierberea îndelungată. La sfarsitul fierberii, cand friptura e gata , putem sa introducem cratita pentru cateva minute in cuptor ca sa ii dam o crusta .

Pentru garnitură , coacem în coptorul încălzit la 200 de grade dovleacul curățat de sâmburi 

și tăiat in două, sau cum avem, o felie de dovleac de prăjitură. Eu am avut dovleac HokkIdo, pe care l-am tăiat în două . Tot în cuptor întroducem cartofii cu coajă pe care i-am spălat în prealabil. Când vom putea să inteoducem cuțitul fără rezistență în legume acestea sunt gata coapte. Durează cam 30-35 de minute. Scobim conținutul, îl pasăm bine și îl amestecăm cu lapte si unt. Adăugăm sare și nucșoară. Acest puree va fi garnitura la friptură. 

Odată ce friptura e gata , strecurăm sosul, în lăsăm să scadă un pic și îl ingroșăm cu o linguriță de amidon dizolvat in apa.

 




Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu