vineri, 29 ianuarie 2021

Gratin usor de cartofi





Sunt conviinsa ca va va place aceasta reteta. Eu am gasit-o pe pagina Wheight Watchers, un concept de succes de a pierde kilograme in plus, si, pana la urma , de a manca sanatos . Am incercat-o, si fiindca mi-a placut, m-am hotarat sa o impart cu voi.

Puteti sa o serviti  cu o salata, de rosii, de exemplu, sau ca si garnitura, langa un piept de pui la gratar. 

Pentru doua portii , ca fel principal,sau patru de garnitura, avem nevoie de :

  • 600 g de cartofi
  • 300 ml de lapte
  • o ceapa de preferabil alba
  • 2 linguri de smantana groasa
  • sare
  • piper
  • un varf de cutit de nucsoara rasa
  • 3 linguri de parmezan ras
  • unt pentru uns forma
  • usturoi tot pentru uns forma

incalzim cuptorul la 180 de grade, curatam cartofii si ii taiem felii foarte subtiri, e bine chiar daca avem o razatoare pe care o putem regla la 0,5 cm . curatam si taiem solzisori si ceapa.

Amestecam laptele cu smantana si le punem la fiert intr-o cratita suficient de mare sa incapa apoi si cartofii pe care ii adaugam  impreuna cu ceapa taiata felii,la laptele fierbinte. Dam un clocot 3-4 minute. Varsam continutul intr-un vas termorezistent, pe care l-am frecat cu unt si usturoi pisat, saram, piperam si adaugam nucsoara rasa dupa gust.

Presaram parmezanul ras si plasam vasul in cuptor pentru 45-50 de minute, pana cartofii sunt gata  fierti si imbibati cu sos,  iar suprafata rumenita. 

Cred ca v-am trezit interesul, si maine cand va intoarceti de la birou sau de pe unde lucrati , va puneti pe treaba. As fi incantata sa aud parerea voastra. 

Oricum, multumesc echipei de la Weight Watchers !

PS Daca voi avea succes in a slabi si manca in acelasi timp cu drag si pofta, va las sa stiti si voi !



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu