marți, 11 noiembrie 2014

Pește gratin






Iată ce am găsit eu în Dex:
" GRATINA, gratinez, vb. I tranz. A realiza o crustă la suprafaţa unui preparat culinar, prin rumenire la cuptor; pentru a obţine o crustă frumoasă, în mod curent suprafaţa preparatului se acoperă cu un strat de brânză sau pesmet".
Exact acest lucrul l-am făcut cu niște pește !  Mai exact: am acoperit  cu un amestec de pesmet, pastă orientală și unt câteva felii de pește, pe care, în prealabil, le prăjisem, scurt, în tigaie.
Rețeta este a mentorului meu în ale bucătăriei, Alfons Schubeck, și am învațat-o cu ocazia acelui curs despre care v-am povestit.

De data aceasta am avut un somon sălbatic, pe care l-am cumpărat congelat,foarte bun la gust și deloc gras, dar vă recomand să căutați un pește cu carnea albă şi mai pufoasă, de exemplu cod. Îmi pot imagina şi un peștecartilaginos: șalău, morun...
Garnitura poate fi spanac, sau ceea ce am ales eu în acest caz, sparanghel verde și cartofi dulci. Cartofii dulci, care, de fapt, nu sunt cartofi, au accentuat un pic nota exotică a preparatului !
Şi în acest caz am folosit untul de cacao liofilizat Marca Mycryo !
3 -4 felii de fileu de peşte de aproximativ 150 g
O lingură de unt
2 linguri de pesmet
O linguriță de pastă tantoori (sau alt gen de pastă orientală nu prea iute)
Sare
Piper
2 lingurițunt de cacao liofilizat pentru fript. Îl puteți desigur înlocui cu ulei de măsline.
300 g de sparanghel verde
Trei cartofi dulci (300-400 g)
Un pic de Oregano verde sau uscat
O felie de ghimbir
Un cățel de usturoi
Am pregătit fileurile, curătind eventualele resturi de oase mici, le-am sărat și piperat. Am presărat și niște zahăr, așa fac suedezii cu somonul proaspăt, și ei se pricep la pește...
Le-am lăsat o oră în frigider.
Am curățat și tăiat cubulețe cartofii dulci. I-am fiert în apă ușor sărată.
Am curățat sparanghelul, tăind partea lemnoasă, la cel verde nu e nevoie de mai mult. L-am lăsat 2 minute în apă clocotită. Am scos legumele într-o tigaie și le-am prăjit foarte scurt, mai mult le-am încălzit, într-o linguriță de unt de cacao, cu o felie de ghimbir și niţel usturoi, tăiat subțire. Puteţi  folosi unt sau ulei de măsline.
Am uscat peștele cu un șervețel de hârtie și l-am trecut în praful de unt de cacao, ca într-un amestec de pane, l-am prăjit câte un minut pe fiecare parte.
Am încălzit cuptorul, funcţia grill, la 250 de grade.
Am amestecat untul, pasta Tandoori, pesmetul, am întins combinaţia astfel obținută pe fiecare felie de pește și le-am gratinat în cuptorul încins sub grill, până s-au acoperit cu o crustă aurie.
Am presărat oregano peste legume şi am servit peștele cu această garnitură.
Vă recomand un vin alb, Mouton Cadet, de exemplu. Dar și o fetească regală de Jidvei se potrivește de minune!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu