joi, 16 aprilie 2015

Mâncare de legume cu pește



Există în germană o expresie pentru care eu, cel puțin, încă nu am găsit echivalentul românesc: Eintopf. De fapt este ceva între supă și mâncare scăzută, și de multe ori conține pe lângă una sau mai multe feluri de legume fie carne fie cârnați fie chiar pește. Cert este că e ceva care satură, și, cred eu, înlocuiește cu succes două feluri...deci economisește timp. 
Michaela mi-a sugerat o astfel de rețetă cu pește.  In original : Fischeintopf ! o retetă extrem de rafinată, zic eu ! 
 invit să incercati !

Nu stiu cum este la voi, preitenii mei, dar eu mă strădui, in ultimul timp ,să gătesc cel puțin o dată pe saptămână pește. Îl cumpăr, de cele mai multe ori , congelat. Dacă nu am norocul să mă aflu în vacanța la mare, sau lângă vre-un lac alpin..lucru care se întâmplă, precum stiți, doar de puține ori pe an. Și atunci, varianta cea mai bună este peștele congelat. E proaspăt,, se congelează direct pe vapor, se filetează tot acolo și,deci,  nici nu iți dă prea mare bătaie de cap. 
Dar ,de altfel , las la latitudinea voastră ce și cum. 
Avem , pentru această rețetă, nevoie de :
250-300 g de fileu de peste, de preferat, alb, de exemplu, cod.
Mai avem nevoie , pentru patru persoane, de: 
300 g de morcovi
300 g de praz
O ceapă
Un bulb de fenicol 
O lingurița de semințe de fenicol zdrobite
Un cățel de usturoi
O lingură de unt
300 g de pește alb, de exemplu cod.
6 linguri de vermuth sec
8 linguri de smântâna dulce 
Sare 
Piper
O lingurița de coajă de lămâie
O lingură de suc de lămâie
Mărar verde tocat
Un vârf de cuțit de zahăr
500 ml de zeamă de legume, la nevoie, apă 

Pregătim legumele, le curățam, le spălam , le tăiem mărunt, dar nu prea mărrunt, cel mai bine felii. Punem deoparte partea verde a bulbului de fenicol. Călim intr-o lingură de unt ceapa, usturoiul , fenicolul și prazul. Adăugam morcovii, vermuthul, și lăsăm să scadă alcoolul, după care turmăm zeama de legume, sărăm, piperăm cu grijă și fierbem la foc mic  timp de 8-10 minute. În acest timp tăiem peșetle in bucăți de 3 cm, îl stropim cu zeama de lămâie, adăugăm și coaja, sărăm și piperăm. Cănd legumele sunt aproape fierte, adică după cele 10 minute,  așezam cu grijă peștele pe suprafața mâncării noastre, în care în prealabil am amestecat ș smântâna. Acoperim cu un capac, și lăsam pestele sa se pătrundă timp de 6 minute, fără să amestecăm. Mai asezonăm apoi cu sare, puțin piper și un vârf de cuțit de zahăr. Acum a venit vremea să amestecăm totul cu grijă, si sa presăram mărar tocat si partea verde a fenicolului. 

O minune, mâncarea aceasta ! 







Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu