luni, 27 iunie 2016

Pulpe de pui cu sos de bere si morcovi inăbușiți în vin alb


Eu folosesc des, de fapt de când am luat seama de ea, metoda lui Heston Blumenthal de a praji puiul la cuptor. Este o methoda un pic laborioasă, cel putin în comparație cu actiunea "iau puiul, il bag în cuptor și il frig la 200 de grade pănă se rumeneste" (și se usucă, comentez eu).

Rețeta lui Blumenthal o aveți aici.

In acest caz am adaptat-o la pulpe de pui. Pe care, după preparare, le-am servit cu un delicios sos de bere și un nu mai puțin deleicios sauté de morcovi .

4 pulpe de pui   
60 g de sare 
1 l de apă 
O ceapă 
150 ml de suc de mere 
250 ml de bere
O linguriță de concentrat organic ( bio) de 
zaravat 
2-3 căței de usturoi
100 g de unt 
1 kg de morcovi fie proaspeți fie congelați 
Crenguțe de rozmarin, cimbru, oregano
1 linguriță de amidon 
Felii de lămâie 

Cu o seară înainte am pregătit o saramură din 60 de g de sare în apă și am introdus în ea pulpele de pui. Le-am lăsat peste noapte. A doua zi le-am scos, le-am sters, le-am uns cu o 
treime din unt, am plastat pe fiecare o felie de lămâie și am dat la cuptor la 100 de grade, o oră.  Am îndepărtat feliile de lămâie, altfel riscați să fie sosul amărui, după experiența prietenei mele Carmen ! Apoi am adăugat sucul de mere, ceapa felii, berea și am mai lăsat la cuptor o oră. Când carnea s-a patruns, la această temperatură joasă, am ridicat temperatura la 250 de grade si am prajit pulpele la suprafața, doar câteva minute. Am trecut sosul printr-o sită, am pus carnea la cald sub o folie de aluminiu, iar sosul l-a redus la 1/3. Am adăugat o 
bucățică  de unt cât o nucă și o linguriță  de amidon dizolvată in apă. 

Morcovii i-am curățat si tăiat rondele, i-am călit apoi cu doi catei de usturoi, câte o crenguță de oregano, rozmarin și cimbru în restul de unt. Am adăugat un pahar de vin alb, câteva picături de lămâie și am fiert încet sub capac până s-au inmuiat și a scazut lichidul. Am servit alături de pui și sos. 
Pulpele de pui supuse acestui "tratament" au rămas zemoase și carnea a avut un gust foarte bun! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu