duminică, 12 iunie 2016

Supă de cartofi cu leuștean verde

                                   
  

Supa sau ciorba de cartofi este o mancare de toamnă sau de iarnă, cu afumătură,  care să încălzească, să iți dea putere și energie în gerul lui Cremene.  Vara, nu-i așa, nu ne prea arde de supe din astea consistente...mai mult de salate, de grătare și bere rece...
Dar cu zilele acestea ploioase, mi s-a făcut poftă de o supică bună și am adaptat supa nooastră la condiții mai văratice. 
Cartofi noi, ceafă de porc proaspătă  și leuștean verde din grădină. 
Vecinul meu are o adevărată grădină de zarzavaturi. Eu...posed doar o tufă de leuștean, un trandafir cățărător și un pomișor de magnolie. Sunt grozav de mândră de plantele mele, iar tufa de leuștean mi-e foarte de dragă pentru că am primit-o de la Mioara acu vreo patru -cinci ani și pentru că se încăpătânează  să răsară în fiecare primăvară...


Pentru două porții am folosit : 
500 g de cartofi noi
O ceapă 
Un cățel de usturoi
O lingură de ulei
O feile (150 g ) de ceafă de porc proaspătă
O roșie
Un ardei 
Câteva frunze de leuștean
Mărar după gust
Sare
Piper 
O linguriță de concentrat organic ( bio) de legume 
O linguriță de boia
750 ml de apă 
Oțet de mere după gust ( sau nu) 

Am curațat și mărunțit ceapa și usturoiul, am încălzit uleiul intr-o oală nu prea mare, am călit ceapa și usturoiul, am adăugat carnea tăiată mărunt, ardeiul tăiat, cartofii curațați si tăiați cubulețe, și am mai călit un pic. Am adăugat apa, concentratul de legume, și am lăsat să dea câteva clocote până s-au înmuiat cartofii. Am amestecat boiaua cu un pic de apă și am adaăugat-o la supă. A urmat roșia tăiată cubulețe .  O puteți coji dacă vreți , eu nu am făcut-o. În ultimele minute de fierbere adăugati leușteanul, mărarul și acrițî după gust ! 
Gataaa! 
Pâinea de secară se potrivește la acest  fel rustical !  Că doar noi măncăm pâine la supă !

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu