marți, 5 martie 2013

Mămăligă cu ceapă



Bunicului meu îi plăcea mămăliga astfel pregătită. Eu nu am mai mâncat o asemenea mămăligă din copilărie, şi nici nu ştiu pe altcineva  să o prepare în această manieră. Ceapa, prin prăjire, devine uşor dulceagă şi, prin coacere în cuptor, îşi intensifică aroma. În plus, la suprafaţă, se formează o crustă delicioasă. Încercaţi! 



300 g făină de mălai
4 cepe mari
3-4 linguri de ulei
sare
boia de ardei de calitate



Am pus  de-o mămăligă nu prea moale, presărând în apa sărată, ce clocotea, 300 grame de mălai şi mestecând, continuu, 20 de minute. Am lăsat mămăliga să se răcească puţin, timp în care am curăţat cepele, le-am tăiat felii şi le-am călit cu grijă, ca să capete o culoare aurie, fără să se ardă, în 3 linguri de ulei. La sfârşit, am sărat un pic şi am amestecat boiaua. Am uns cu  ulei o formă de sticlă Pyrex, am pus un strat de mămăligă, apoi ceapă, şi iar mămăligă şi ceapă, ultimul strat fiind de mămăligă.

Am uns uşor suprafaţa  cu uleiul cu boia în care am prăjit ceapa. Dacă vreţi, puteţi să faceţi două mici adâncituri şi să spargeţi două ouă, deasupra mămăligii. Eu am renunţat la acest adaos. Am lăsat la cuptor aproape o oră, până s-a făcut o crustă frumoasă, am scos-o şi am porţionat-o, după ce s-a răcit niţel. Mie mi s-a părut minunată, a doua zi, rece.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu