joi, 24 august 2017

Strudel cu mere după rețeta lui Oma

A



De fapt , dragi prieteni, am rețeta, precum și pozele, de la o nouă colaboratoare ( vreau să sper ) . De la prietena mea Geta, din Timișoara. 
Multe seri am petrecut impreună, cu ea și soțul ei Ionică. Cu Ionică am fost chiar colegă de clasă. Multe seri, spun...și am primit din partea lor sprijinul și caldura de care aveam nevoie în ani grei ai existenței mele. 
Am convingerea că prieteniile tinereții, intemeiate pe simpatie, pe vederi comune și nu pe interese nu le poate desface timpul. Sunt conviinsă că, dacă ne-am întâlni acum, când suntem fericiți bunici,  am lua-o de la capăt unde am rămas acum poate ... 30 de ani...
Dar nu mă lăsați sa mă leagăn pe valuri de nostalgie și aducere aminte ! Facebook este pentru noi un portal unde ne mai întâlnim virtual, stim unii de alții, ne felicităm de Paști si de Crăciun sau de zilele onomastice si ne mândrim cu nepoțeii ! 
Tot aici admir mâinile harnice ale lui Ionică si ale Getei care și-au transformat grădina intr-un mic rai. Flori, fructe , roșii și ardei, ceapă si usturoi...
M-a fermecat fotografia unui coș cu mere si chemarea la un strudel . Hai, zicea Geta, care aveți o rețetă ? 
Până la urmă prietena mea a apelat la rețeta soacrei, mama lui Ionică, pe care o numesc cu drag Oma și iată rezultatul : 

Se face un aluat din 2 cani faină, un ou , puțină sare, 2 linguri de ulei si apa caldută.
 Se framanta bine pană devine aluatul elastic. Se intinde cu sucitorul o foaie care se unge cu un ammestec din 150 g de unt amestecat cu o jumatate de cană de faină . 
 Se ruleaza si se taie in patru bucati 
 Fiecare bucata se intinde intr-o foaie pe masa presarată cu faină se unge cu pensula cu ulei. 
la un capăt al foii  se pune umplutura și se rulează .
Pentru umplutură curațăm un kilogram de mere, le radem cu razătoarea mare și le presărăm cu 4-5 linguri de zahăr după gust, si cu o linguriță de scorțișoară pisată. Lăsăm să lase zeamă, dupăcare le stoarcem și le punem pe aluat. Pentru umplutură putem folosi la același aluat brânză dulce sau sărată . 
Aceste roulouri obținute si mai ung la suprafață cu ulei când se pun în tavă.  Se coc 45 de minute la 180 de grade . 
Cana este de 250ml
O rețetă clasică, ușor de realizat, un aluat franțuzesc simplificat , care își face treaba bine ! 
Vă doresc succes. 
Geta, îți mulțumesc pentru rețetă și te mai aștept la întâlniri culinare în bucătăria lui Gușuliță ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu