miercuri, 9 august 2017

Mușchiuleț de porc în sos de muștar


Am realizat această rețetă spontan, am fost mulțumită de ea și deci o primiți și voi, dragii mei prieteni. Gg
Având în vedere că nu am folosit smântână și nici făină sau amidon pentru îngroșarea sosului cred că e și destul de săracă în calorii, sau mai bine zis mai săracă...
Pentru două persoane : 
1/2 mușchiuleț tăiat în felii de un cm.
Două roșii
Un ardei 
Două fire de ceapă 
O linguriță bună de muștar 
O linguriță de boia 
O lingură de făină 
150 -200 ml de lapte 
Sare 
Piper 
O linguriță de ulei 

Pentru garnitură 
Un pachet ( 300 g) de legume congelate cu dovleac și boabe de fasole , dar puteți folosi alte combinații, sau pur si simplu mazăre congelată 
O ceașcă de orez tip basmati 
Sare 
Piper 
O limgură de unt 

Am taiat carnea în felii de un cm. Le-am trecut prin făină și le-am fript pe ambele părți, fără să le colorez prea intens, într-o tigae antiadezivă în puțin ulei neutru. 
Am adăugat ceapa, roșiile felii și ardeii precum și o jumătate de pahar de apă și am lăsat să fiarbă innăbușit cam 20 de minute. Am adăugat apoi sare, piper, o linguriță cu vârf de muștar am mai lăsat să fiarbă puțin până s-a îngroșat sosul. Am mai pus o jumătate de linguriță de zahăr,  și apoi laptele, am amestecat și am mai lăsat pe foc vreo 10 minute. Am scos carnea, am mărunțit și omogenizat sosul cu un blender, l-am turnat peste carne. Dacă vă convine mai mult, puteți să il treceți printr-o sită . 
Pentru garnitură am decongelat legumele. Eu am folosit un amestec de dovleac galben și boabe de fasole neagră, dar se poate și cu morcovi si mazăre sau vinete și dovlecei. Am lăsat legumele să dea un clocot într-o lingură de unt. In acest timp am fiert orezul in de trei ori atâta apă, deci la o cană de orez, trei căni de apă, până a scăzut și s-a innmuiat, am amestecat orezul fiert cu legumele, am sarat și pipărat și l-am servit alături de carne ! 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu