vineri, 30 aprilie 2021

Supa de sparanghel cu crochete de paine si de sparanghel verde

 



Am postat in decursul anilor cateva retete de supa de sparanghel. Mie imi place leguma asta foarte mult , si pe langa München este o regiune renumita pentru sparanghelul de mare calitate. I-a venit iar vremea, e o placere sa treci prin oras sau la piata si sa vezi tejghele in are liber care ofera aceasta leguma intre legume. Am vorbit despre felul in care se curata, cum se fierbe, cum se serveste, gasiti toate informatiile aici

De data asta am gatit o supa in care am folosit sparanghel alb, proaspat, taiat in bucati, fiert intr-o zeama de legume. Noutatea de fapt este ca am adaugat, pentru mai multa aroma niste asa zise crochete, de fapt bucatele de sparanghel verde prajit in unt. Bine am facut, cele doua feluri de sparanghel au armonizat perfect, supa a fost aromata si s-a mancat cit ai zice "peste" ( ma intreb daca mai foloseste cineva expresia asta...probabil nu )

Deci pentru patru portii avem nevoie de :

  • 500 g de sparanghel alb
  • 1,5 l de zeama de legume sau apa plus un cub de bio concentrat de legume
  • sare
  • o lingurita de zahar 
  • o lingurita de zeama de lamaie
  • un galbenus
  • 200 ml de samatana lichida ( eu am folosit, din motive de facut economie la calorii o smantana cu 7 % grasime )
  • 10 g de unt 
  • o chifla veche de o zi 
  • 2-3 tulpini de sparanghel verde 
Am spalat spsranghelul, l-am curatat avand grija sa tin cojile pentru alta ocazie . Se pot congela foarte bine .
Am taiat sparanghelul bucati de 2-3 cm, si am pus deoparte varfurile . 
Am pregatit o oala cu zeama de legume, pe care am mai dres-o cu sare si zahar si cand s-a incalzit am adugat sparanghelul taiat bucati . Am lasat sa fiarba pana s-a inmuiat bine, mai mult decat daca l-am gati altfel, pentru ca in acest caz il maruntim cu mixerul pana obtinem o crema. Batem smantana cu galbenusul, adaugam la crema de sparanghel, mai gustam si omogenizam odata, adaugam si un pic de zeama de lamaie. 
Separat curatam si taiem treimea inferioara, cea lemnoasa a sparanghelului verde, il maruntim in bucati de cam un centimetru, topim intr-o tigae untul si prajim usor, sa capete o culoare fromos de caramel deschis sparanghelul verde. il scoatem si in restul de unt prajim painea taiata in prealabil in bucatele . Toate aceste operatiuni le putem face in timpul in care fierbe sparanghelul in zeama de legume. 
servim supa calda cu sparanghel verde si crochete de paine prajita . daca vreti , puteti presara patrunjel verde tocat. Eu nu am avut. de stircat, nu strica. 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu